El cotxe, convidat i no amfitrió a Cardedeu

El cotxe és un invent desubicat, cal trobar-li el lloc adequat”. Aquesta va ser una de les idees de la conferència del geògraf Màrius Navazo, expert en ordenació del territori i planificació urbana, en el marc de la jornada per explicar l’ampliació de l’illa de vianants de Cardedeu..

El 9 Nou
22/01/2016

Navazo va defensar davant una seixantena de persones que cal “reduir les facilitats de circulació i aparcament dels cotxes” per crear espais urbans de sociabilització. En aquest sentit, el geògraf també va plantejar “que els carrers no es converteixin en carreteres, que el cotxe sigui un convidat i no un amfitrió” i que el mobiliari urbà estigui pensat per a les persones que es desplacen a peu, per exemple, en comptes de per als vehicles. Finalment, Navazo va indicar que “cal canviar les regles del joc però no el tauler” i va apuntar que “pot ser fàcil fer canvis en la mobilitat, però és més complicat afrontar la polèmica” generada pel canvi de sentit d’un carrer o l’abolició de places d’aparcament.

En referència a les tesis de Navazo, la regidora de Medi Ambient, Marta Cordomí, va explicar algunes mesures que s’aplicaran al municipi en breu. Així, un dels canvis més significatius que comportarà l’ampliació dels carrils bici per accedir a les escoles serà que el carrer Llinars es convertirà en una via de sentit únic –sentit Llinars del Vallès– perquè s’hi afegirà el carril bici des de l’avinguda de Verge del Pilar fins a l’escola de Can Manent. Cordomí va apuntar que a l’avinguda hi hauria una “petita escurçada” dels aparcaments, però es mantindran en la seva majoria. Per anar en direcció Granollers, caldrà utilitzar l’avinguda de Rei en Jaume. Cordomí també es va explicar la creació dels anomenats busos a peu, camins escolars que impliquen millores en els accessos i els recorreguts fins a les escoles perquè els nens i nenes puguin anar-hi a peu.

Aquestes modificacions vénen donades, en part, a partir de 877 enquestes que l’Ajuntament va fer a famílies amb infants a les escoles de Primària i que, entre altres dades, indicaven que el 81% dels enquestats “s’apuntaria als camins escolars” en cas que es creessin i que, si poguessin escollir, la majoria de famílies anirien a l’escola amb bicicleta o a peu.

Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme i Espai Públic, el republicà Joan Masferrer, va fer referència a la remodelació del carrer de Dr. Klein i també va dir que la Diputació s’ha mostrat disposada a finançar els costos de les obres del tram de la carretera de Cànoves fins al carrer de Lluís Llibre. Masferrer també va parlar d’un projecte que pretén ser low cost: la revisió de la mobilitat al barri de Can Serra, en què es vol millorar els accessos al carrer de Girona i augmentar la seguretat de la zona, “tenint en compte que hi ha l’escola Mil·lenari, l’escola bressol de Can Serra i l’escola de música Lluís Cullell”.

El govern presidit per Eric Olivé va dir que no té previst revisar la zona vermella i que tampoc no pretén reduir aquestes places d’aparcament.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 888 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't