El dia 31 deixaran de passar trens en superfície per Montmeló després de 156 anys

L’any 1854 passaven pel petit poble de Montmeló els primers trens d’una nova línia de ferrocarril que es construïa des de Barcelona cap a França. Aquest 31 de juliol, 156 anys i milers de trens després, circularan per aquest poble –ara molt més gran– els darrers trens en superfície.


El 9 Nou
15/07/2010

El proper dissabte 31 de juliol i després de 156 anys, els trens deixaran de passar en superfície pel centre de Montmeló. A partir de l’endemà, tots els trens –rodalies, mitjana i llarga distància i mercaderies– passaran ja pel nou túnel ferroviari d’1,3 quilòmetres que es va començar a construir fa un parell d’anys. També es posarà en marxa el nou viaducte de 230 metres sobre el riu Congost. Les dues infraestructures formaran part de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa però es faran servir de forma provisional per als trens convencionals mentre es construeix el segon túnel i el segon viaducte. L’alcalde Antoni Guil (PSC) destaca la importància de la posada en marxa del primer túnel. “És un altre dels canvis importants que ja van començar fa un parell d’anys quan es va tallar l’antic pont i, per tant, la mobilitat entre les dues parts del poble”.

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (l’Adif) connectarà el nou tram de vies la nit del 31 de juliol a l’1 d’agost. D’aquesta manera, es preveu que no hi hagi cap afectació en la circulació dels trens. Els operaris treballen aquests dies per posar a punt les vies i la catenària de l’interior del túnel.

A més, l’estrena del nou tram comportarà el tancament definitiu de l’actual estació i la posada en marxa de la provisional, que ja està instal·lada sobre la mateixa llosa superior del primer túnel en un mòdul prefabricat. S’hi arribarà a través de la passera de vianants que permet creuar les vies i que uneix les dues bandes del poble. També estan pràcticament a punt les passarel·les d’accés a les dues andanes provisionals que s’han muntat en el tram nord del túnel. Aquest sector s’ha deixat sense cobrir per poder-hi situar l’estació mentre es construeix el segon pas soterrat. Quan estigui fet, s’acabarà de tancar el primer. A les andanes provisionals, s’hi han col·locat marquesines perquè els usuaris del ferrocarril puguin protegir-se de la pluja o del sol.

El trasllat del trànsit ferroviari al túnel permetrà l’inici de la construcció del segon túnel, que acabarà sent per on passaran els trens de rodalia. Les obres està previst que s’acabin a final de l’any que ve. El procés serà més ràpid perquè només s’ha de construir el mur pantalla exterior; l’interior serà compartit amb el primer túnel. En un futur, aquest serà per on circularan els trens d’alta velocitat i de mercaderies d’ample internacional. De moment, una de les dues vies que s’han col·locat ara de forma provisional també està preparada per al pas de trens d’ample internacional. L’Adif preveu que hi passin abans d’acabar l’any fent servir la connexió Mollet-el Papiol i les vies del TAV ja construïdes a partir de la Roca.

LA PREGUNTA

El PSC ha de liderar els pactes per a la nova legislatura al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 363 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't