El govern admet que el corredor ferroviari per a mercaderies condicionarà el quart cinturó

El secretari de Territori i Mobilitat del govern català, Ricard Font, admet que el desenvolupament del corredor mediterrani ferroviari pot condicionar el disseny futur del quart cinturó entre Terrassa i la Roca.


El 9 Nou
20/02/2013

“Caldrà valorar l’afectació que tindrà el corredor ferroviari en el transport de mercaderies per carretera”, va afirmar Font. És així perquè bona part del trànsit que suporta ara la B-30 és de vehicles pesants que travessen Catalunya d’anada o tornada d’Europa. El secretari de Territori i Mobilitat va reiterar la necessitat de millorar la connexió vària entre el Vallès Oriental i l’Occidental, donant sortida a una via que ja arriba a Terrassa. “Per algun punt haurem de seguir connectant aquests territoris”.

A banda, Font va defensar que cal trobar “una solució per a la saturació de la B-30”, tot i que actualment la crisi econòmica ha fet reduir el volum de trànsit que passa per aquest eix viari. Això, però, no pot aturar la planificació. “Tenim l’obligació de preveure la mobilitat del país. Hem de tenir un projecte pensant en la Catalunya dels propers biennis”. Per fer-ho, aposta per obrir el diàleg entre l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments. Tots plegats “hem d’acabar concertant que cal una solució al quart cinturó”.

En el mateix acte, l’alcalde de la Roca, Rafael Ros (CiU), va reclamar “un pacte territorial” entre els ajuntaments i la Generalitat per definir un traçat i portar-lo a Madrid. “A la Roca, vindrà a parar la solució que es trobi tard o d’hora perquè s’ha de connectar amb la C-60 cap a Mataró”, va recordar Ros. “Per nosaltres, la primera reserva de sòl era més favorable. La darrera proposta genera més afectació territorial. Entenen, però, que la primera és més perjudicial per a les Franqueses perquè trinxa Marata. Per això n’hem de parlar des del territori”. Va afegir que “hi ha maneres de fer passar carreteres amb una integració paisatgística”. “Si això té un cost més alt, s’haurà d’assumir”.

Per la seva banda, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), va defensar la millora de les connexions viàries i ferroviàries al Vallès. “Fa dues dècades que diem que és necessari”. I va assegurar que això ajudaria a reactivar l’economia de la principal zona industrial de Catalunya i augmentaria la relació entre les dues comarques com ja va passar al Vallès Oriental i al Maresme amb la construcció de la C-60.

Sobre les reserves de sòl vigents per fer la carretera, Font va admetre que la indefinició del projecte perjudica les persones afectades. En aquest sentit, l’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé (CiU), va reclamar una solució perquè condiciona els plans de futur de moltes explotacions agrícoles i ramaderes. Va insistir que no volen el quart cinturó perquè els “trinxa Llerona, Marata, la mongeta del ganxet…”. Aposta per una definició del traçat des del propi territori.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 465 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't