El govern canviarà els horaris de tren per reduir el temps d’espera a Granollers per enllaçar amb l’R8

Territori i Sostenibilitat modificarà els horaris de la línia R2 –que travessa la comarca fins a Sant Celoni i segueix fins a Maçanet– i de la línia R-8 –la de Martorell– per reduir al màxim el temps d’espera per als usuaris que fan el transbordament a l’estació de Granollers-Centre.

El 9 Nou
13/01/2012

Segons ha confirmat a EL 9 NOU, el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, el govern preveu fer aquests canvis a l’abril i promocionar-los a través d’una campanya de difusió amb els ajuntaments de la zona.

“Hem aconseguit una millor coordinació a Martorell per anar cap a Vilafranca i ara volem modificar els horaris perquè pràcticament no hi hagi temps d’espera a Granollers”, assegura Font. Segons els horaris vigents, el principal problema és en la connexió a Granollers cap a Sant Celoni. En la majoria de casos, els passatgers han de fer esperes de més de 20 minuts a Granollers-Centre per poder enllaçar amb els trens que van cap a Sant Celoni. Tot i això, també hi ha algunes franges horàries on el temps per fer l’enllaç es redueix a menys de 10 minuts. En el cas dels passatgers que van direcció a la Universitat Autònoma o Martorell venint de Sant Celoni el temps d’espera oscil·la entre els 4 i els 16 minuts.

Tot i això, aquest canvi d’horari previst no fa que es descarti el perllongament de la línia fins a Sant Celoni com han demanat diversos ajuntaments de la comarca. Amb tot, Font apunta que només l’ampliació fins a Sant Celoni tindria per a la Generalitat un cost d’entre 3 i 4 milions d’euros a l’any. “Són quantitats importants”. Tampoc es descarta la millora de freqüències, que ara és d’un tren cada hora.

El govern segueix treballant per assolir “la plena funcionalitat” de la línia R-8 entre Granollers i Martorell que es va posar en marxa el darrer cap de setmana de juny, fa tot just sis mesos. Això passa, segons Font, perquè el Ministeri de Foment tiri endavant els diversos intercanviadors previstos com el de Barberà que permetria als passatgers enllaçar amb la línia R-4 per anar cap a Sabadell, Terrassa i Manresa. “Són obres que estan dins del Pla de rodalies de l’Estat, que continua tenint un grau de compliment entorn al 5%”, explica. “Hem d’esperar que es puguin fer aquestes inversions perquè són relativament petites”. Des del Departament de Territori encara no han parlat d’aquests temes amb els nous responsables del Ministeri de Foment.

LA PREGUNTA

Quina creu que serà la força més votada a les eleccions al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 237 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't