El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reclamat a l’Estat que els combois tinguin “una línia de sortida alternativa” i l’estesa del tercer rail sigui una realitat fins a Portbou.
El Govern ha inclòs aquesta petició dins l’Agenda Catalana del corredor mediterrani, un document que ha presentat aquest dijous i que dibuixa -a parer de la Generalitat- quines són les actuacions que cal fer a curt, mitjà i llarg termini. I precisament, l’estesa de l’ample internacional fins a Portbou (ara només arriba fins a Vilamalla) és una de les obres que Territori i Sostenibilitat reclama que es facin a curt termini; és a dir, que estigui enllestida el 2015.
Per al Govern, l’adaptació de la via convencional a l’ample UIC és una de les obres “més urgents” perquè el corredor mediterrani sigui una realitat a Catalunya. A més, el Departament sosté que és “viable en temps i cost” perquè Foment la tingui enllestida en tres anys i els combois de mercaderies ja l’utilitzin. Amb aquesta petició, la Generalitat s’alinea amb una de les reclamacions que també s’han fet des del territori.
Allargar el tercer rail fins a Portbou esponjarà el trànsit de mercaderies que circulin per la via del TAV i, a més, permetrà que les càrregues pesants (de ferro i acer, entre d’altres) puguin circular per vies d’ample internacional. Ara, aquestes no poden creuar la frontera pel túnel del Pertús, perquè no poden salvar el desnivell que hi ha a la via i, a més, la farien malbé.
Més informació sobre l’afectació del corredor del mediterrani a EL 9 NOU del Vallès Oriental.
{{ comment.text }}