Les obres de plataforma suposen en total una inversió de 105.462.541,3 euros i és la principal actuació el soterrament de la infraestructura ferroviària a Montmeló mitjançant la construcció de dos túnels.
Els treballs addicionals aprovats aquest divendres consisteixen a adaptar el primer d’aquests túnels per permetre la circulació de serveis d’ample internacional i ample convencional, mitjançant la instal lació del tercer carril a una de les dues. Per compatibilitzar els serveis d’ample mixt també s’instal·len dos trencalls a les capçaleres d’enllaç de les línies d’ample internacional i convencional. Així mateix, s’instal·la un nou enclavament electrònic per al control del tram de tercer carril i els moviments d’entrada i sortida de trens. Altres operacions són la implantació de mesures de protecció per garantir la funcionalitat i seguretat del túnel.
FINANÇAMENT EUROPEU
La Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, dins del període 2000-2006, ha estat cofinançada pel Fons de Cohesió, en les obres de plataforma del tram Madrid-Barcelona, així com el subministrament i muntatge de via del tram Madrid-Vilafranca del Penedès i instal·lacions d’electrificació, senyalització i comunicacions del tram Madrid-Lleida, amb una ajuda que puja a 3.388,9 milions d’euros.
Els Ajuts RTE-T (Xarxes Transeuropees de Transport) han finançat els estudis i projectes, així com les obres de la plataforma del tram Maçanet-Sils, amb un import de 70.900.000 d’euros.
En el període 2007-2013 seran cofinançades per les ajudes RTE-T les obres d’adequació per a la seva explotació en ample internacional, del tram Girona Mercaderies-Variant de Figueres, amb una ajuda de 6,1 milions d’euros. El Banc Europeu d’Inversions (BEI) participa també en el finançament d’aquest projecte. El tram Barcelona-Figueres de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d’euros.
{{ comment.text }}