És el tram on va morir un ciclista veí de Cardedeu fa un parell de setmanes en ser envestit per un turisme.
Amb tot, la petició de l’Ajuntament i el compromís del govern català eren previs a l’accident, ha explicat a EL 9 NOU l’alcalde de Palautordera, Jordi Xena (CiU). “Ens havíem mogut abans de l’accident. Fa molts anys que es parla d’aquesta necessitat però des de l’Ajuntament no s’havia mogut mai res fins ara. Aquest és un tema que ens hem pres seriosament perquè entenem que és estratègic per dos motius: per la millora de la seguretat de les persones que van amb bicicleta i per millorar la connexió entre el poble i l’estació de tren”, assegura Xena, que lamenta que l’accident del 8 de febrer els ha acabat donant la raó sobre la perillositat de la via. El consistori espera que el Departament de Territori i Sostenibilitat liciti la redacció del projecte properament. Això els permetrà tenir una proposta d’actuació concreta aquest mateix any. “Llavors tindrem més informació de com pot ser i de quant pot costar. Serà el moment de buscar finançament per fer-lo realitat”, assegura. Amb tot, Xena veu difícil que es puguin iniciar les obres aquest mandat.
Per la seva banda, l’alcalde de Sant Esteve de Palautordera, Salvador Cañellas, creu que la construcció d’un vial específic per a ciclistes també seria positiu per a Sant Esteve “però també per a molts ciclistes que vénen de fora”. Cañellas apunta que un dels problemes d’aquesta carretera també és la falta d’il·luminació. “Potser és més greu que sigui tan fosc”.
PETICIÓ FAMILIAR
Després de l’accident mortal del 8 de febrer, familiars i amics d’Emilio Pitera Márquez van reclamar a l’Ajuntament la construcció d’un carril bici en aquesta carretera similar al que ja hi ha a la Carretera Vella, cap a Sant Celoni. Pitera havia anat amb tren fins a Palautordera i es dirigia cap a la feina. Anava amb una bicicleta assistida amb un sistema elèctric. El conductor que va provocar l’accident va fugir i va ser detingut un parell de dies després.
{{ comment.text }}