La construcció d’aquesta terminal, que s’ha de fer al costat de l’actual nus ferroviari –als terrenys que ocupa el centre logístic de transport d’automòbils–, forma part del full de ruta lligat al corredor del Mediterrani que la Generalitat vol que el govern espanyol executi a curt termini.
A la vegada, aquesta nova terminal implicarà la desaparició de l’estació de mercaderies que hi ha al centre de Granollers per aquestes mateixes dates. De fet, l’actual centre logístic –situat a tocar de l’estació de passatgers de Granollers-Centre– ja no apareix a l’esquema d’infraestructures del corredor del Mediterrani per al 2020.
L’Ajuntament de la Llagosta veu en la terminal de mercaderies una oportunitat per fomentar el creixement econòmic del municipi i per generar nous llocs de treball. “Hem de ser la porta ferroviària del port de Barcelona cap a Europa”, assegura l’alcalde Alberto López, que es felicita que la Comissió Europea hagi inclòs el corredor del mediterrani en els eixos prioritaris a nivell continental. “Disposem de poc espai al municipi i aquesta és una oportunitat. Volem donar-li molts més serveis que un simple punt d’intercanvi de contenidors”, afegeix López. El consistori té pendent una trobada amb responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat i amb el secretariat general de Fermed, Joan Amorós.
A la comarca, el corredor del Mediterrani utilitzarà com a eix principal l’actual via del tren d’alta velocitat, que ja està gairebé del tot enllestida. Només queda per acabar el túnel ferroviari de Montmeló. Actualment, ja hi passen trens de mercaderies a través d’un tercer rail col·locat a la via convencional.
{{ comment.text }}