La mesura afectarà les línies de Caldes (N70), la Garriga (N72) i Sant Celoni (N73). En canvi, els canvis seran mínims a la línia de Granollers (N71), que també dóna servei a Mollet, Parets, Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall, entre altres pobles de la comarca.
La reestructuració no afectarà els horaris del cap de setmana, que és quan es concentren la majoria dels usuaris d’aquestes quatre línies. En xifres globals, la retallada de les quatre línies se situa entorn del 25% dels serveis, segons ha confirmat a EL 9 NOU, el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font. La mesura forma part d’un pla de reestructuració de totes les línies metropolitanes d’autobús nocturn amb el qual la Generalitat espera estalviar poc més d’1 milió d’euros.
Segons Font, les expedicions que se suprimiran són les dels dies feiners que tenen menys de cinc passatgers. “Els usuaris estan bàsicament concentrats els caps de setmana. Durant la setmana, els dos dies festius funciona molt bé i s’hi produeix bona part de la demanda”, exposa Font. Per aquest motiu, sosté que la “racionalització” del servei que planifica la Generalitat “no afectarà els usuaris”. Ni tampoc s’acabarà notant en el còmput de persones transportades durant tot l’any.
La modificació dels horaris s’està dissenyant d’acord amb els ajuntaments. A més, el Departament de Territori i Sostenibilitat està obert a fer-hi canvis si es demostra que alguna de les expedicions suprimides té una demanda suficient. També a retirar-ne d’altres que segueixin sense tenir prou demanda. “En molts moments, hem posat una oferta sobre la taula que no responia a la demanda real”, argumenta Font, que considera que la racionalització del servei és “una feina que s’ha de fer tant si hi ha crisi com si no”. Aquest novembre es compleixen 10 anys exactes de la posada en marxa de les línies nocturnes que uneixen Barcelona amb els principals pobles de la comarca.
{{ comment.text }}