Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El MAC aposta per la formació i l’explotació comercial audiovisual

“Volem ser útils adaptant-nos als nous models de mercat i de producció”. Ho va dir el director del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) i gerent de Granollers Audiovisual, Josep Maria Codina, en la presentació de la quinzena edició del mercat que es farà el dia 4 de juny.

  • El 9 Nou
  • 27/05/2014 | 12:00
  • 0

L’edició arriba, segons va explicar Codina, “plena de novetats”. La primera és l’espai físic. No es farà a la Nau de Dents de Serra sinó a altres espais de Roca Umbert, com la Nau B1 i el Centre de Formació i Serveis (antic CTUG). La segona és el cost econòmic. El mercat ha reduït el pressupost en un 60% i ha passat de 192.000 a 115.000 euros, dels quals el 50% els assumeix Granollers i la resta la Diputació i la Generalitat. També compta amb la col·laboració de Xarxa Audiovisual Local (XAL). La tercera és el temps; les activitats es concentren en un sol dia. Codina ho va qualificar com un MAC “més intens”.

Codina també va remarcar la presència d’empreses residents a Roca Umbert en l’equip organitzador i l’enfocament cap a la formació dels professionals i la vessant comercial dels productes audiovisuals que se li ha donat al mercat. “Que els productes tinguin sortides i explotació comercial”, va dir el director.

La formació és l’altre objectiu d’aquesta edició, que es materialitza en les anomenades càpsules MAC, uns tallers per formar i reciclar professionals pensant en els múltiples sistemes de distribució i estratègies d’explotació de l’àmbit audiovisual. Codina remarcava l’èxit de la iniciativa. “Ha estat un èxit absolut. Tots els tallers estan plens i amb llista d’espera”, va dir. El director també va remarcar l’obertura amb els àmbits més recents del sector, com la tecnologia mòbil, el món de les aplicacions i les noves tendències d’explotació en línia sense oblidar l’essència del MAC des dels inicis, que és ser un punt de trobada per als professionals de les televisions i les ràdios de proximitat, guionistes i professionals del 3D, entre altres.

L’espai de contacte de les empreses amb els clients, el FiraMAC, manté el mateix format, sense estands que suposava un dèficit pressupostari del 80% del cost del muntatge. Els proveïdors de serveis podran fer les presentacions al plató de Roca Umbert o a la sala de ponències. Hi ha prevista la participació de 10 empreses amb productes i formats diferents. La situació dels mitjans audiovisuals locals a Catalunya i la comparació amb altres models internacionals serà el tema de la sessió inaugural amb Francesc Pena, conseller delegat de la XAL, entre els participants.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.