El MAC aposta per la formació i l’explotació comercial audiovisual

“Volem ser útils adaptant-nos als nous models de mercat i de producció”. Ho va dir el director del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) i gerent de Granollers Audiovisual, Josep Maria Codina, en la presentació de la quinzena edició del mercat que es farà el dia 4 de juny.

El 9 Nou
27/05/2014

L’edició arriba, segons va explicar Codina, “plena de novetats”. La primera és l’espai físic. No es farà a la Nau de Dents de Serra sinó a altres espais de Roca Umbert, com la Nau B1 i el Centre de Formació i Serveis (antic CTUG). La segona és el cost econòmic. El mercat ha reduït el pressupost en un 60% i ha passat de 192.000 a 115.000 euros, dels quals el 50% els assumeix Granollers i la resta la Diputació i la Generalitat. També compta amb la col·laboració de Xarxa Audiovisual Local (XAL). La tercera és el temps; les activitats es concentren en un sol dia. Codina ho va qualificar com un MAC “més intens”.

Codina també va remarcar la presència d’empreses residents a Roca Umbert en l’equip organitzador i l’enfocament cap a la formació dels professionals i la vessant comercial dels productes audiovisuals que se li ha donat al mercat. “Que els productes tinguin sortides i explotació comercial”, va dir el director.

La formació és l’altre objectiu d’aquesta edició, que es materialitza en les anomenades càpsules MAC, uns tallers per formar i reciclar professionals pensant en els múltiples sistemes de distribució i estratègies d’explotació de l’àmbit audiovisual. Codina remarcava l’èxit de la iniciativa. “Ha estat un èxit absolut. Tots els tallers estan plens i amb llista d’espera”, va dir. El director també va remarcar l’obertura amb els àmbits més recents del sector, com la tecnologia mòbil, el món de les aplicacions i les noves tendències d’explotació en línia sense oblidar l’essència del MAC des dels inicis, que és ser un punt de trobada per als professionals de les televisions i les ràdios de proximitat, guionistes i professionals del 3D, entre altres.

L’espai de contacte de les empreses amb els clients, el FiraMAC, manté el mateix format, sense estands que suposava un dèficit pressupostari del 80% del cost del muntatge. Els proveïdors de serveis podran fer les presentacions al plató de Roca Umbert o a la sala de ponències. Hi ha prevista la participació de 10 empreses amb productes i formats diferents. La situació dels mitjans audiovisuals locals a Catalunya i la comparació amb altres models internacionals serà el tema de la sessió inaugural amb Francesc Pena, conseller delegat de la XAL, entre els participants.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 296 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't