El Departament de Política Territorial i Obres Públiques i el Ministeri de Foment han constatat “la incompatibilitat de l’actual ubicació de la terminal de mercaderies de Granollers amb la proximitat del casc urbà i el projecte de creixement futur que envoltarà l’estació”. Són paraules del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una carta adreçada a l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que va arribar aquest mateix dilluns a l’Ajuntament. Aquesta és també la conclusió a la qual van arribar la secretària d’infraestructures, Inmaculada Rodríguez, i el secretari de transports, José Luís Cachafeiro, del Ministeri de Foment, en una visita que van fer a les instal·lacions de Granollers el 10 de setembre acompanyats per alts càrrecs del PTOP.
Davant d’això, Nadal avança que “el Govern de Catalunya defensarà (…) la necessitat de construir al ramal de Barcelona una terminal a la Llagosta, una altra a el Far-Vilamalla i la supressió de la terminal de Granollers”. La de la Llagosta, es farà a l’espai que ara ocupa la terminal logística de vehicles. La conferència sectorial entre Foment i el PTOP i la reunió de directors generals de la tardor podrien servir per concretar un calendari per al trasllat. Segons el regidor d’Urbanisme, Jordi Terrades, amb la visita “han vist clar que no podia ser”.
L’alcalde Mayoral va enviar el 10 de setembre una doble carta denunciant la situació de l’estació adreçada al conseller Nadal i al president de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries –propietari dels terrenys i gestor de la terminal–, Antonio González,
En el text, Mayoral demanava formalment per primer cop “una solució definitiva a la problemàtica que representa per a Granollers la presència en el seu nucli urbà de la terminal de mercaderies. Creiem necessari que les administracions competents defineixin un emplaçament alternatiu i acordin un calendari per al seu desmantellament”. Mentre això no passi, Mayoral també demana que “l’Adif millori substancialment les mesures destinades a prevenir i gestionar els riscos de la terminal i redueixi fins al mínim possible la quantitat de mercaderies perilloses que hi circulen o hi estacionen”.
{{ comment.text }}