El nou semidirecte a Puigcerdà suprimeix un tren i dificulta el retorn cap a la comarca cada vespre

Entre les 6 de la tarda i les 8 del vespre, els usuaris de les sis estacions de la línia del Nord al Vallès Oriental tenien quatre trens per tornar de Barcelona cap a casa. Ara, amb la creació del nou semidirecte cap a Puigcerdà, se n’ha suprimit un. Això fa que hi hagi 51 minuts sense servei.


El 9 Nou
11/09/2010

La posada en funcionament del nou tren semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, que no té cap parada a la comarca, ha acabat afectant negativament els usuaris de les estacions de la línia del Nord al Vallès Oriental. Des d’aquest dilluns, els usuaris que tornen al vespre han d’esperar 51 minuts si perden el tren que arrenca a les 18.11h de l’estació de plaça Catalunya. El següent comboi amb parada a les sis estacions vallesanes de la línia surt a les 19.02h.

Abans de la reestructuració, entre aquests dos trens en circulava un altre que arrencava a les 18.32h de plaça Catalunya i s’aturava a totes les estacions fins a Vic. Aquest ha estat reconvertit en el semidirecte de Puigcerdà que només s’atura a les estacions de Barcelona, a Vic i a Ripoll. Aquest fet trenca, en plena hora punta de tornada, amb la freqüència de pas d’un tren cada 30 minuts que, amb els antics horaris, mantenia la línia fins a la Garriga entre les 5 de la tarda i les 9 del vespre. Ara queda tallada entre les 6 i les 7 amb 51 minuts sense cap tren amb parada a les sis estacions de la línia.

Els canvis han portat un altre efecte negatiu perquè el tren que surt de plaça Catalunya a les 19.02h ha passat de ser un tren semidirecte a un tren amb parada a totes les estacions. Això implica que, si es respecten els horaris, el trajecte sigui vuit minuts més llarg per als usuaris de les estacions de Mollet-Santa Rosa, Parets i Granollers-Canovelles i set per als de la Garriga. Els únics que en surten beneficiats són els viatgers de les Franqueses perquè aquest tren no hi tenia parada i ara sí que n’hi té. De fet, l’estació de les Franqueses és l’única del tram fins a la Garriga que manté el número de trens en sentit nord en dies feiners (23). La resta en perden un.

La reconversió del tren que surt a les 18.32h en el semidirecte de Puigcerdà també ha perjudicat els usuaris de les estacions de Figaró i Sant Martí de Centelles, que dóna servei a Aiguafreda. Al vespre, gairebé hi ha un buit d’una hora i mitja sense que s’hi aturi cap tren procedent de Barcelona.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't