També es demana la construcció de voreres en el tram que va des del pont sobre el riu Congost fins a l’enllaç amb els polígons industrials del Coll de la Manya i Font del Ràdium per facilitar la mobilitat a peu entre el nucli urbà de Granollers i aquestes zones.
En canvi, els grups de JxSí, PP i C’s han rebutjat una altra petició del PSC per reduir l’actual límit de velocitat de 80 a 50 quilòmetres per hora entre l’enllaç amb el carrer Prat de la Riba i la Ronda Sud fins a superar Cal Vermell i perllongar la línia contínua en aquest tram com a mesura per reduir el soroll.
En la proposta es remarca que, segons els mesuraments de la Generalitat, en aquest punt s’arriba a 81,1 decibels durant el dia i 74,9 durant la nit, molt per sobre dels nivells màxims desitjables, que són de 65 i 55 decibels respectivament. Les dades són similars a les dels mesuraments de l’any 2014 efectuats dins del procés de revisió quinquennal del Mapa de Soroll de Granollers. L’Ajuntament ja s’ha adreçat al director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre sol·licitant la delimitació de les zones de soroll de les carreteres que hi ha dins del terme de Granollers.
De fet els veïns de Cal Vermell han manifestat reiteradament la queixa per l’alt nivell de soroll de la carretera i el PSC recorda que l’any 2010 el Departament es va comprometre a fer les obres de millora acústica en aquest punt, tot i que no es va notificar als veïns fins al 2015.
{{ comment.text }}