També destinar més espai públic i més segur a la mobilitat dels vianants, promoure l’ús del transport públic i la intermodalitat per assolir un ús més eficient dels diferents tipus de transport.
El pla parteix d’unes dades que indiquen que un 77% dels desplaçaments interns es fan a peu i un 21% en vehicle privat. Un 83% de la xarxa bàsica per a vianants és accessible, un 94% de les cruïlles té senyalització de passos de vianants i un 73% dels passos estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda. En conjunt, la ciutat no té dèficit d’aparcament per als residents.
El Grup Municipal d’ICV-EUiA s’ha mostrat a favor del pla però alerta que encara hi ha dèficit d’aparcament en barris com el Centre, Calderí, Estació del Nord i Plana Lledó i diu que cal fer un pla local de seguretat viària i un pla director de la bicicleta que inclogui una xarxa pels eixos principals de la ciutat. També aposta per crear una entitat del transport al Vallès per donar resposta a les necessitats d’interconnexió.
{{ comment.text }}