Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El pla director preveu fer primer el sector comercial de la recta del circuit

El Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit, que acaba d’aprovar la Generalitat, preveu desenvolupar en primer lloc el sector de Torre Pardalera, un espai de 28.000 metres quadrats per a usos comercials relacionats amb el món del motor i d’oficines, situat en paral·lel a la recta del circuit.

  • El 9 Nou
  • 10/03/2016 | 12:00
  • 0

El pla preveu tramitar simultàniament els projectes d’urbanització i reparcel·lació, aprovar-los definitivament al final del segon semestre d’aquest mateix any i que el sector estigui desenvolupat en un termini de cinc anys.

Torre Pardalera és un dels tres sectors inclosos en el PDU d’interès supramunicipal que executarà directament l’Incasòl, amb el model de cooperació en què els propietaris aporten el sòl de cessió obligatòria i l’administració executa les obres. En el cas de Torre Pardalera, tots els terrenys són propietat dels ajuntaments de Granollers i Montmeló perquè provenen de les cessions que es van fer quan es van desenvolupar els polígons existents. Segons el PDU, es preveu un ús comercial a les plantes baixes i oficines i tecnològic a les superiors.

Pel que fa al sector de Can Guitet, entre Montmeló i Parets, el pla preveu que estigui desenvolupat en un termini de 10 anys. És un sector dividit pel traçat de la futura C-17 que connecta amb el polígon de Can Volart de Parets i amb el nucli urbà de Montmeló a través d’un pont per sobre de l’AP-7 com a pas previ al futur cobriment de l’autopista. Els usos a les parcel·les limítrofs amb Can Volart són industrials, mentre que a l’altra banda es preveuen, preferentment, usos tecnològics, d’oficines i educatius vinculats al món del motor, ja sigui formació professional o universitària. I també se n’admeten altres, com comercial, hoteler, centre d’esdeveniments i de serveis (restauració, recreatiu, sanitari i assistencial, esportiu, cultural, associatiu i administratiu). En aquest cas, la propietat està més fragmentada. Hi ha 22 propietaris particulars, a més de la societat Circuits de Catalunya. Suma 52.000 metres de sòl industrial i més de 100.000 de serveis.

PARC TEMÀTIC A CAN NINOU

El tercer sector en l’ordre de desenvolupament és el de Can Riba-Can Ninou, a Granollers, que es preveu que estigui enllestit en un termini de 15 anys. Pel que fa als usos, al subàmbit de Can Ninou, al nord del sector, es preveu un parc temàtic del món del motor, un circuit de vehicles 4×4, un circuit de motocròs i un de trial. Als altres àmbits es preveu un ús hoteler. La superfície és de 148.000 metres quadrats i la propietat se la reparteixen entre 14 propietaris privats i el RACC.

Pel que fa a l’àmbit de sòl no urbanitzable de Palou Sud, a la riba esquerra del riu Congost, també es preveu executar en 15 anys. Amb una superfície de 267.000 metres quadrats, els usos previstos en aquest cas són un circuit de kàrting de màxima longitud amb boxs, torre de control, tribunes, pàdoc, aparcament per a participants i públic i edificis de suport, circuit de ràdio control, escola de conducció segura i càmping.

L’àmbit del PDU abraça també el sector del Turó de la Bandera i Can Gurgui, de Montmeló, amb usos residencials i de serveis.
Malgrat aquesta periodificació prevista, el pla diu que qualsevol dels sectors podrà executar-se abans del període establert si sorgeix l’oportunitat del seu desenvolupament anticipat.

ELS AJUNTAMENTS DEFENSEN EL PLA

L’aprovació del PDU ha generat la reacció de rebuig d’alguns partits i entitats agrupats en la plataforma “No ens vendreu la moto”. Aquesta setmana, els tres ajuntaments han rebutjat que el pla representi una amenaça per al medi ambient. “L’administració que ha contribuït a incloure el Congost a la xarxa Natura 2000, a la recuperació del riu o que el POUM reservi una tercera part del terme com a espais lliures no malmetrà la idea que té del territori”, ha dit el regidor de Granollers Jordi Terrades, que ha remarcat la importància del pla per al desenvolupament econòmic. “Aporta per primer cop una visió global del territori i possibilitarà un pol d’activitats econòmiques relacionades amb el motor des del punt de vista productiu, de recerca, formació, comercial i d’oci. I aquests dos darrers sectors no són els fonamentals. És un factor d’atracció de talent al territori i d’inversions en recerca i innovació empresarial.

El primer projecte que estem activant, conjuntament amb el circuit i els clústers de la indústria de la motocicleta i l’esport és un espai referencial del món de l’esport del motor que pot contribuir a duplicar l’aportació al PIB català i passar del 5 al 10%. Busquem finançament europeu i n’estem parlant amb la Generalitat”.

L’alcalde de Parets, Sergi Mingote, incidia en el fet que el pla i la protecció del medi són compatibles. “No hi ha res que faci pensar que estem malmetent res del nostre entorn. És bo que un motor econòmic com el circuit tingui un instrument que generi ocupació i desenvolupament econòmic i no són dos temes incompatibles. Hi ha exemples de llocs on s’ha crescut de manera endreçada. La Generalitat i els ajuntaments hi treballàvem des de fa un any i mig i és un projecte curós que busca un equilibri i crec que el manté”.
Pe la seva banda, l’alcalde de Montmeló, Antoni Guil, incideix en la transparència amb què s’ha tramitat tot el projecte. “Des del primer moment, vam veure que era absolutament necessari ordenar el territori de manera transparent i comptant amb tots els agents econòmics i socials. Després de 25 anys del circuit, calia que es posés sobre la taula el debat sobre el futur de l’entorn”. Diu que entén que hi hagi oposició, però insisteix que s’han fet tots els estudis pertinents. “Entenem que hi hagi persones que posin en dubte aspectes mediambientals, però s’ha tingut molta cura en la preservació del corredor del Congost i els boscos de l’entorn”.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.