La construcció del túnel de la Conreria per unir Mollet i Badalona inclourà, també, la millora del tram de 2,5 quilòmetres de la C-59 entre l’enllaç amb l’autopista C-33 i la carretera C-17 i la connexió amb l’AP-7. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha acabat l’estudi previ ambiental del desdoblament de la B-500 i ha remès el document al Departament de Medi Ambient i Habitatge perquè se sotmeti a consulta ambiental. Les aportacions rebudes es tindran en compte a l’hora de fer l’estudi d’impacte ambiental que el govern ja redacta conjuntament amb l’estudi informatiu. Tot plegat se sotmetrà a informació pública el segon trimestre del 2010.
L’obra tindrà un pressupost de 350 milions i afecta un tram de 10 quilòmetres que, a la comarca, passa pels termes de Mollet, la Llagosta i Sant Fost. Dels 10 quilòmetres, 7,5 seran de nova construcció i en bona part estaran ocupats per un doble túnel de tres quilòmetres, que no s’aclareix si serà de peatge o no.
L’alcaldessa de Sant Fost, Montserrat Sanmartí (IUSF) reitera la seva oposició al peatge. “Revisarem la proposta amb els tècnics i la plataforma i, si cal, presentarem al·legacions amb l’objectiu que l’impacte sigui mínim a Sant Fost”, diu l’alcaldessa.
{{ comment.text }}