Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El PSC vol que el govern redacti ja el pla per desdoblar la C-17 a Parets

El PSC ha presentat una proposta de resolució per demanar al govern català que redacti el projecte de desdoblament de la C-17 al tram entre Lliçà d’Amunt i Parets.

  • El 9 Nou
  • 10/02/2016 | 12:00
  • 0

El text s’haurà de discutir a la comissió de territori del Parlament de Catalunya. Jordi Terrades, diputat pel PSC i regidor de Granollers, assegura que la C-17 és “una carretera que està saturada, i no només a les hores punta”. “Tothom que n’és usuari sap de les dificultats que té circular-hi”, afegeix. Terrades entén que les retencions diàries comporten “una penalització per a la mobilitat obligada dels treballadors i de les mercaderies que limita la competitivitat de les empreses” de la zona. “És un problema que ja tenim a sobre. El govern ha perdut el temps i no s’ha avançat en la redacció del projecte executiu”, afegeix.

Per Terrades, cal actuar de manera urgent. Per això, el PSC demana que es redacti el projecte executiu del desdoblament entre Parets i Lliçà de Vall, que ha de passar a tocar del Circuit, aquest mateix 2016 amb l’objectiu de poder iniciar les obres l’any que ve. També ho justifica per la posada en marxa de noves activitats econòmiques al voltant de l’eix de la C-17 com el centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt –quan estigui al cent per cent de funcionament es calcula que mourà uns 4.000 camions diaris– o la implantació d’un magatzem logístic d’El Corte Inglés al polígon Pla de Llerona, a les Franqueses. “Això pot ser insuportable des del punt de vista de la mobilitat i la seguretat”, diu el diputat del PSC, que considera que la millora que es farà en breu a l’enllaç de la C-17 amb l’AP-7 i la C-33 a Parets “no serà suficient per solucionar els problemes”. La proposta de resolució s’ha de discutir en un termini de dos mesos. Amb tot, Terrades també té previst preguntar al nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, sobre aquesta qüestió quan presenti el pla d’actuació de la seva conselleria al Parlament aquest mes de febrer.

Tal com va explicar EL 9 NOU, durant els primers 10 mesos de 2015 van circular per la C-17 una mitjana diària d’entre 66.900 i 85.500 vehicles al tram entre Parets i Lliçà de Vall. El Servei Català del Trànsit va registrar un centenar d’afectacions viàries entre els mesos de novembre i desembre. Les retencions van tenir una durada mitjana superior a una hora i estaven provocades, majoritàriament, per la mateixa densitat de vehicles i no per accidents, obres o avaries.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.