El radar de tram de la C-17 entre Lliçà i Parets ja posa 7.200 multes al mes

En el primer tram, de 80 km/h de límit, no es pot fer en menys d’1 minut i 13 segons i el segon, limitat a 100 km/h, no es pot tardar menys d’1 minut i 10 segons.

El 9 Nou
15/07/2018
Parets del Vallès

El radar de tram situat a la C-17 entre els municipis de Lliçà d’Amunt i Parets del Vallès ha posat una mitjana de gairebé 7.200 multes al mesunes 240 al dia– durant els primers quatre mesos de funcionament.

Segons les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit a EL 9 NOU, entre el dimarts 20 de febrer, quan es va posar en marxa, i el divendres 22 de juny s’han iniciat un total de 28.681 expedients a conductors que van recórrer un dels dos trams controlats de la calçada en sentit Barcelona a una velocitat mitjana superior al límit permès: 80 quilòmetres per hora en el primer sector (comença a l’altura del polígon de Can Montcau, al magatzem de Mango, a Lliçà d’Amunt, i acaba passat l’enllaç amb la C-155, a Lliçà de Vall), i 100 quilòmetres per hora en el segon (entre l’enllaç amb la C-155 i el pòrtic que hi ha davant del restaurant Can Ramonet, a Parets). Són les primeres xifres oficials des de la seva posada en marxa.

Segons les dades d’intensitat mitjana diària (IMD) que publica el Departament de Territori i Sostenibilitat corresponents a l’any 2016 –les més recents disponibles al web–, passen cada dia uns 64.000 vehicles pel tram controlat situat més al nord, entre Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall. Pel segon, entre Lliçà de Vall i Parets, hi circulen uns 87.000 vehicles diaris. Per tant, el percentatge d’expedients sancionadors iniciats en quatre mesos atenent el volum de trànsit d’aquest sector representa una xifra força reduïda d’infractors. Amb tot, cal tenir en compte que aquest tram de la C-17 presenta una congestió important en diversos moments del dia, sobretot a primera hora del matí però també els migdies.

El sistema calcula el temps invertit per cada cotxe

El sistema de funcionament d’un radar de tram és molt diferent al d’un radar convencional. Mentre que un radar simple només calcula la velocitat punta en un punt de la carretera, el radar de tram permet controlar un tram molt més llarg, en aquest cas de 3,5 quilòmetres.

Amb els lectors de matrícules, el radar fa lectures per separat dels dos trams. Els lectors que hi ha instal·lats permeten saber quant temps ha tardat un cotxe a fer cadascun dels dos recorreguts. El conductor és sancionat només que hagi anat més ràpid en un dels dos sectors. Però si hi va a tots dos només se’l sanciona un cop. Per ser sancionat, cal fer el primer tram en menys d’1 minut i 13 segons o el segon en menys d’1 minut i 10 segons a partir dels càlculs fets per EL 9 NOU tenint en compte la longitud dels dos sectors –1.630 metres i 1.970 metres, respectivament– i la velocitat màxima que hi està permesa: 80 i 100 quilòmetres per hora. Aquest és l’únic radar de tram que hi ha en funcionament a la C-17.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 194 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't