Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El sector audiovisual reflexiona a Granollers amb l’encesa digital i la crisi com a teló de fons

L’acabament de l’encesa digital i la crisi econòmica que afecta amb contundència el sector són dos dels eixos de reflexió del Mercat Audivisual de Catalunya que, en la seva onzena edició, té lloc des d’aquest dimecres i fins a aquest dijous a Granollers.

  • El 9 Nou
  • 27/05/2010 | 9:51

La 11a edició del Mercat de l’Audiovisual de Catalunya (MAC) ha arrencat aquest dimecres a la Fàbrica de les Arts Roca Umbert de Granollers amb un acte on la finalització de l’encesa digital i l’actual situació de crisi econòmica han estat els eixos principals dels discursos inaugurals. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras i el president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué, entre d’altres personalitats. El MAC 2010 compta amb la participació d’una quarantena d’empreses del sector que posaran en comú les darreres novetats del sector audiovisual.

L’encesa digital i l’actual situació econòmica han marcat l’inici del Mercat de l’Audiovisual de Catalunya d’aquest 2010. Així ho ha expressat Ramon Font, el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), que ha assegurat que ‘s’ha arribat al final del camí de la digitalització’ i que ara cal treballar per aconseguir bons continguts apostant per produccions ajustades.

Font ha destacat que el canvi tecnològic cap a la Televisió Digital Terrestre (TDT) ha suposat una millora de la televisió de proximitat. Tot i això ha reconegut les dificultats econòmiques amb què s’han trobat els nous canals a l’hora d’aconseguir continguts de qualitat amb un pressupost ajustat. ‘El MAC és l’espai de referència de la comunicació de proximitat’, ha assenyalat Font que ha afegit que aquest espai ha esdevingut el punt d’intercanvi de continguts de qualitat.

En aquest sentit s’ha expressat l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que tot i que ha reconegut la millora qualitativa del producte que s’ofereix als espectadors, ha posat de manifest el sacrifici que alguns ajuntaments han hagut de dur a terme renunciant a ‘televisions històriques’. El batlle de Granollers ha remarcat els problemes amb què els consistoris que han apostat per aquests nous canals s’han trobat a l’hora de trobar recursos per finançar aquestes televisions en un moment ‘en què la publicitat va a la baixa’.

Per la seva banda, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, ha indicat que després la migració digital el que cal fer ara és replantejar el mapa i els projectes que cal tirar endavant. ‘Ens trobem en un moment en què s’està reinventant la televisió i la ràdio de proximitat’ ha afirmat Tresserras que ha indicat que els mitjans locals formen part de la cultura popular: ‘Ningú discuteix la capacitat que tenen els mitjans locals per proporcionar una part de la informació que la població necessita’, ha dit el conseller que ha reconegut que en el camp de la ficció i la resta de continguts les coses son diferents: ‘Caldrà fer un esforç de creativitat per disposar de continguts de qualitat amb un baix cost’.

El conseller ha manifestat la voluntat de la Generalitat de donar suport al sector i també s’ha compromès ha promoure la vigilància i el compliment d’obligacions per part dels diversos canals.

Més de 40 estands i 50 empreses participants

El Mac 2010 compta amb una quarantena d’estands i unes 50 empreses participants. La previsió és que unes 2.000 persones passin per aquesta fira que aquest 2010 ha reduït un 30% el seu pressupost passant dels 326.000 als 240.000 euros.

Al llarg del dia d’avui i demà el mercat comptarà amb diverses ponències i debats, que tractaran la situació de la comunicació de proximitat després de l’encesa digital; la producció audiovisual de proximitat al segle XXI i la interacció entre el sector públic i privat; quins continguts prefereixen els espectadors de les televisions locals i comarcals; i com afectarà a Catalunya la Llei general de la Comunicació Audiovisual, entre d’altres. També s’hi celebrarà una reunió del Ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC).

El Mercat de l’Audiovisual, d’altra banda, servirà per entregar la cinquena edició dels seus premis, que en les categories de Nou Format XTVL, Comunicàlia, a la Innovació en el Contingut i la Distribució i Terra de Músics pretenen ‘incentivar als productors de continguts i contribuir al finançament dels projectes guardonats’. D’aquesta manera, es valoraran, respectivament, programes originals i transgressors; que tractin la immigració, la integració social de sectors amb risc d’exclusió o superació de les barreres arquitectòniques, entre d’altres; incentivar la creativitat en el tractament de continguts sobre la memòria i la reconversió social i cultural de Roca Umbert Fàbrica de les Arts; i els que tractin projectes televisius amb format de programa musical original.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.