Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El Silverstone vallesà

El pla director urbanístic (PDU) del Circuit de Barcelona-Catalunya preveu crear un gran clúster d’activitat econòmica relacionada amb el món del motor i de la competició.

  • El 9 Nou
  • 24/03/2015 | 7:00

El període d’exposició pública del pla acaba el 31 de març i la Generalitat espera aprovar-lo a finals de juliol. Ho va dir aquest dimarts el director general d’Urbanisme, Agustí Serra, en la presentació pública a Granollers, on van assistir alguns propietaris dels terrenys afectats.

L’alcalde, Josep Mayoral, va posar d’exemple el circuit de Silverstone, a Anglaterra, on va dir que entre petites i grans empreses “hi ha contractats uns 30.000 enginyers”. Va dir que cal “una mirada no només local sinó nacional i internacional” i va remarcar que actualment ja hi ha tres empreses del sector de la competició al polígon Cal Gordi-Cal Català. Va afegir que a partir d’ara cal buscar els inversors. “No s’acaba en un plànol. Cal trobar els inversors i les sinergies. Amb el departament d’Empresa i Ocupació, cal agafar la maleta i voltar pel món”.

Com havia avançat EL 9 NOU en l’edició del 19 de desembre, el pla té un àmbit de 574 hectàrees i un sostre edificable de 542.000 metres quadrats, amb tota mena d’activitats econòmiques relacionades amb el món del motor: industrials, comercials, de lleure, esportives, formatives o investigació. Inclou també una franja de sòl residencial a tocar del nucli urbà de Montmeló.

El pla forma part d’un conjunt de 13 àmbits que la Generalitat està impulsant arreu de Catalunya, com, per exemple, el de la pell al voltant d’Igualada, Òdena i Jorba o el de l’enoturisme a l’Alt Penedès. “Es tracta d’impulsar un clúster per recol·locar empreses i amb serveis preparats per atreure altres empreses i els seus clients”, va explicar Agustí Serra. El director d’Urbanisme va remarcar que Catalunya té encara un dels sòls per activitats econòmiques més car d’Europa, fet pel qual una bona part del 63% del sòl que està pendent de desenvolupar té moltes dificultats per executar-se. “No és un problema de sòl disponible”. Serra va dir que un dels elements que afecten la competitivitat del sòl és l’accessibilitat, per la qual cosa el pla del circuit incideix molt en les connexions amb les vies que l’envolten, com el futur traçat de la C-17, que passarà molt més a prop del circuit que l’actual, la interpolar (C-35), que es desdoblarà, o la línia orbital ferroviària i la futura estació a Montmeló.

SATISFACCIÓ A PIMEC

El president de la patronal PIMEC Vallès Oriental, Vicenç Paituví, ha valorat positivament el pla. “S’aconseguirà incrementar la possibilitat de generar nous llocs de treball, inversions i promoció cultural en benefici de la comarca”, ha dit.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.