Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El soroll del tren a l’escola Guerau de Liost de les Franqueses no supera els límits legals, segons un estudi

El soroll que provoquen els trens de la línia de França al seu pas al costat de l’escola Guerau de Liost de Corró d’Avall no supera els límits permesos per la normativa vigent. Això és el que demostra un estudi sonomètric fet per la Policia Local de les Franqueses.

  • El 9 Nou
  • 01/04/2013 | 10:00
  • 0

L’informe s’ha fet arran de les reiterades queixes de l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes (AMPA) de l’escola i després que Renfe i de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), en la darrera reunió amb l’alcalde Francesc Colomé (CiU), li demanessin si l’Ajuntament tenia algun informe que demostrés que el soroll dels trens era excessiu. Des de l’AMPA, s’ha reclamat en diverses ocasions que s’instal·lin pantalles acústiques per reduir l’impacte sonor al centre.

De fet, la primera demanda a la Generalitat es va fer l’any 2007, quan l’Ajuntament va traslladar al Departament que el Consell Escolar demanava un estudi sobre la necessitat de posar pantalles acústiques. L’any 2011, la Junta de Govern va tornar a demanar a Ensenyament que adoptés mesures, però la resposta va ser que el soroll dels trens s’hauria d’haver tingut en compte abans de la construcció de l’escola. També que es traslladés la petició al Ministeri de Foment i l’Adif. L’Ajuntament, però, va insistir que la situació dels terrenys per fer l’escola eren els idonis i que la Generalitat no va posar cap impediment al projecte quan el consistori va cedir els terrenys. Amb el pas del temps, però, es va comprovar que el pas dels trens interfereix en l’activitat de l’escola.

El mesurament sonomètric es va fer en quatre trams horaris i en dos llocs diferents. Des de la finestra de l’aula de plàstica del segon pis i des de la tanca perimetral exterior, a 50 metres de la finestra de l’aula i a 10 metres de les vies. Es van fer entre la 1 del migdia i les 9 del vespre, en dos dies de març. La conclusió és que el nivell màxim de decibels va oscil·lar entre els 68 i els 77 quan el límit màxim permès en aquest sector és de 85. També es va comprovar que el soroll és més elevat en el cas de trens de mercaderies que en els de viatgers.

No obstant això, l’informe policial indica que el soroll sobtat pel pas del tren té un efecte psicològic molest, per la qual cosa recomana que s’apliquin mesures per reduir el soroll i obstacles visuals amb les vies del tren, com arbres o murs de reducció de soroll.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.