El tram sud de la carretera de la Roca, a Martorelles i Sant Fost, el més perillós de la comarca

La carretera de la Roca (la BV-5001) s’ha convertit en la carretera més perillosa del Vallès Oriental en el tram entre Martorelles i Montcada i Reixac (el Vallès Occidental).

El 9 Nou
09/01/2016

Segons les dades de l’estudi EuroRAP, que elabora cada any el RACC d’acord amb el Servei Català del Trànsit amb les dades dels accidents dels darrers tres anys, el tram sud de la BV-5001 se situa com la setena carretera més perillosa de tota la xarxa viària catalana amb un risc molt alt d’accident.

Respecte a l’estudi de l’any passat, aquesta via experimenta un increment notable de l’accidentalitat. Segons el darrer treball, s’hi produeixen 3,67 accidents amb morts i/o ferits greus de mitjana l’any en el tram que suma 10,7 quilòmetres i per on passen, de mitjana, 9.466 vehicles al dia. L’any anterior, la mitjana d’accidents greus per any era de només 0,33 i el risc de patir un accident es considerava molt baix. En canvi, el tram de la carretera de la Roca situat més al nord, entre Martorelles i Vilanova, manté en el darrer estudi les mateixes xifres que fa un any. Amb les dades del darrer trienni (els anys 2012, 2013 i 2014), el risc de patir-hi un accident es considera baix, amb una mitjana de 0,67 accidents amb víctimes mortals i/o ferits greus l’any, amb una intensitat circulatòria de prop de 9.600 vehicles al dia. La mitjana de sinistres greus és la mateixa que en el treball que va avaluar l’accidentalitat entre el 2011 i el 2013.

La BV-5001 és una carretera d’un sol carril per sentit que uneix Santa Coloma i Montcada i Reixac amb la Roca passant per Sant Fost, Martorelles, Montornès i Vilanova. Suporta un elevat pas de camions per la concentració de polígons industrials a l’entorn. Però també és una carretera molt freqüentada per ciclistes, sobretot els caps de setmana, perquè és la via més accessible per aquest col·lectiu per anar de Barcelona cap a les carreteres secundàries del Vallès Oriental.
L’alcaldessa de Sant Fost, Montserrat Sanmartí, considera que, “efectivament, la carretera és molt perillosa pel seu traçat. Al seu pas per Sant Fost, només hi ha dos trams on es pot avançar, fet que provoca avançaments perillosos i amb infracció. Un altre problema és que no hi ha voral i és freqüent la circulació de ciclistes”. Per Marc Candela, alcalde de Martorelles, “calen inversions per a la millora del traçat i mesures de prevenció, com més il·luminació o ampliar els vorals”. En aquest sentit, per Sanmartí, “és cert que la Diputació ha fet actuacions de manteniment i de millora però, pel seu propi traçat, no resol els problemes de mobilitat”. “Tots els veïns som part afectada perquè es fa servir molt”, apunta Candela, que detecta un increment de trànsit derivat de conductors de Barcelona que fan servir la carretera de la Roca com a alternativa a la C-33 –de peatge– o la C-17.

Respecte a la B-500, on el risc d’accident és baix –amb una mitjana de 0,67 sinistres greus l’any en el tram de 13,8 quilòmetres entre Mollet i Badalona– l’alcaldessa de Sant Fost apunta que “la diferència és que la BV-5001, pràcticament no travessa el casc urbà”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 113 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't