El trànsit al peatge de la Llagosta cau un 17% des de la millora de la C-17 a Montcada

L’autopista C-33, que uneix Montmeló amb Barcelona –i el peatge de la Llagosta–, ha experimentat una caiguda del 17% del volum de trànsit comparant les dades dels primers sis mesos d’aquest any amb el mateix període de l’any passat.

El 9 Nou
27/09/2013

En concret, segons les dades facilitades per la concessionària Abertis, el peatge de la Llagosta ha registrat un volum diari mitjà de trànsit de 58.527 vehicles. Al primer semestre de l’any passat, hi van circular 70.541 vehicles. La mitjana de tot l’any 2012 va ser de 67.369 vehicles perquè ja es va notar una davallada en la segona meitat de l’any.

El descens de trànsit a les autopistes de peatge –el Servei Català del Trànsit el va xifrar en un 12% al conjunt de Catalunya durant aquest estiu– està lligat a la crisi econòmica però, en el cas de la C-33, s’hi afegeix un element més: la millora de la C-17 a l’altura de Montcada, que va estrenar-se el novembre de l’any passat. Aquesta obra va permetre eliminar els dos semàfors que quedaven al tram sud de la carretera: a la cruïlla amb la N-150 i a l’entrada del barri de Torre Baró, ja en terme de Barcelona. També es va ampliar amb un segon carril l’enllaç amb l’avinguda Meridiana on, habitualment, es formaven cues en hora punta. Tot plegat ha igualat força el temps de viatge perquè ara es pot arribar fins a l’avinguda Meridiana sense aturar-se cap vegada. Això ha fet que ara la C-17 sigui més competitiva en temps de recorregut respecte a la C-33 i, a més, sense peatge.

La caiguda del trànsit a la C-33 contrasta amb un increment del volum circulatori a la C-17 a l’altura de Montcada i Reixac. Tot i que encara no hi ha dades de l’any 2013, els tres darrers mesos de l’any passat ja es va notar un petit augment de la intensitat mitjana en aquesta carretera, que, segons fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat, encara és d’hora per atribuir a les obres de supressió dels semàfors propers a l’entrada de Barcelona.

En aquests tres mesos, el volum de trànsit es va situar en 51.079 vehicles a l’octubre; 52.027 al novembre, i 52.343 al desembre. Respecte als mateixos mesos de l’any 2010 (no hi ha dades oficials de 2011 per un problema tècnic en els recomptes), representen entre 2.745 i 7.410 vehicles més que dos anys abans. La intensitat mitjana de tot el 2012 va ser de 49.199 vehicles. Dos anys abans, el volum mitjà es va situar en 46.276 vehicles. L’augment és del 6,3%.

Aquest increment és significatiu perquè es dóna en plena crisi econòmica quan, en general, hi ha hagut un descens del volum de trànsit a totes les carreteres. A la C-17, bona part dels trams d’aquesta carretera al Vallès Oriental es mantenen estables o experimenten una caiguda lleugera. A banda del tram Mollet-Barcelona, només guanya volum de trànsit el sector entre la Garriga i Hostalets de Balenyà.

Sobre aquest tema, el president de l’Agrupació d’Industrials del Baix Vallès (AIBV), Joan Moretó, assegura que “el problema a la xarxa viària no està tant en els trams de recorregut com en els enllaços. En els trajectes la diferència és mínima però on n’hi pot haver és en l’embussada que et trobes en un enllaç entre dues carreteres”. “Més que posar més carrils a les carreteres, cal millorar els enllaços. Són inversions petites amb molt retorn”, assegura Moretó, que celebra l’anunci de la millora de la connexió entre la C-33 i la C-17 a Mollet que facilitarà l’enllaç dels vehicles entre les dues vies. Fa un parell de setmanes, l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, va assegurar que aquestes millores a les C-17 feien replantejar la històrica lluita per a la gratuïtat del peatge de la Llagosta per als veïns del municipi.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 389 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't