Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els ajuntaments fixen les al·legacions al desdoblament de la línia de Vic

Els ajuntaments afectats pel desdoblament de la línia de Vic analitzen aquests dies la proposta recollida a l’estudi d’impacte ambiental.

  • El 9 Nou
  • 23/04/2016 | 7:00
  • 0

GRANOLLERS: PERMEABILITAT DE L’ESTACIÓ PER LA BANDA DE PONENT Un dels aspectes de l’Ajuntament de Granollers posarà sobre la taula a partir de la declaració d’impacte ambiental serà la necessitat de fer més permeable l’estació de Granollers-Canovelles per la banda de ponent, on l’alcalde Josep Mayoral també apunta la possibilitat de situar-hi un aparcament públic. “Cal generar una zona d’aparcament en terrenys de Renfe que s’han alliberat d’algunes construccions i facilitar els passos subterranis entre les vies per travessar amb seguretat”. Tot i això, entén que són temes que, sobretot, caldrà treballar en el moment de redacció del projecte executiu. A Granollers, el desdoblament també resol els passos a nivell. “Hem d’acabar de veure com s’incardinen amb el territori”, diu l’alcalde Mayoral en aquest sentit.

CANOVELLES: PANTALLES ACÚSTIQUES I EL NOU PAS DEL CARRER ARGENTINA L’Ajuntament de Canovelles considera que un dels aspectes claus lligats al desdoblament de la línia de tren de Vic és garantir el benestar dels veïns que viuen a l’entorn d’una infraestructura on augmentarà el pas de combois. Per això, defensen la instal·lació de pantalles acústiques a la part del traçat que passa a prop dels habitatges. A la vegada, el consistori vol continuar donant un impuls a la permeabilitat entre les dues bandes del nucli urbà separades per les vies. Per això, demanen que es tingui en compte el nou pont que es preveu fer a l’altura del carrer Argentina. “A l’Adif, en són coneixedors perquè els vam presentar el projecte i ens van demanar que el féssim més ample preveient ja la doble via”, explica Emili Cordero, regidor d’Urbanisme. “Treballarem per obrir tots els punts possibles”, afegeix.

LES FRANQUESES: RECUPERAR L’ESTACIÓ DE LLERONA, PONTS I CAMPS DE CONREU Francesc Colomé, alcalde de les Franqueses, plantejarà a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) la recuperació de l’antic baixador de tren de Llerona. Considera que seria molt interessant per la proximitat al nou parc del Falgar però també pels treballadors de les empreses del polígon Pla de Llerona i pels veïns de l’Ametlla o Bigues i Riells. A banda, les Franqueses proposarà que el traçat al nord de Llerona, que ara l’estudi d’impacte ambiental desplaça cap a l’oest, passi més enganxat a l’antiga carretera N-152. Això, apunta Colomé, evitaria deixar camps de conreu aïllats al costat de la via del tren. Això complicaria que es continuessin conreant. A banda, Colomé creu que caldria replantejar alguns dels ponts proposats.

LA GARRIGA: ALTERNATIVES ALS PASSOS A NIVELL I PANTALLES ACÚSTIQUES L’estudi d’impacte ambiental preveu la construcció d’un nou pas sobre les vies a l’altura del carrer Guifré, a la Garriga. L’Ajuntament ja treballa amb la Diputació el perllongament del carrer Guifré per anar a connectar amb la carretera de Samalús i que funcioni com una ronda. “Estem estudiant el traçat”, diu l’alcaldessa, Meritxell Budó, que recorda que també hi ha l’actual pas del carrer Onze de Setembre i l’ampliació del pont del passeig dels Til·lers. La Garriga també demanarà que les pantalles acústiques que se situen al tram de la ronda del Carril “no trenquin l’estètica ni la visibilitat” entre les dues bandes de la Garriga. Budó recorda que aquest estudi no preveu cap gran aparcament de trens prop de la casa de la Fournier, com s’havia dibuixat en l’estudi informatiu de l’any 2008. “No hi ha res que impedeixi l’objectiu de tenir un servei ferroviari del segle XXI i no el que tenim ara”, afegeix.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.