Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els ajuntaments reclamen mesures urgents contra el col·lapse del tram sud de la C-17 i diàleg per definir millores

Els ajuntaments de Granollers, Mollet, Parets, Canovelles, Lliçà d’Amunt, Montmeló i la Llagosta demanen al Departament de Territori i Sostenibilitat diàleg per definir la millora de la C-17 al tram de Parets amb la construcció d’un tercer carril o calçades laterals.

  • El 9 Nou
  • 29/03/2016 | 15:57
  • 0

En una entrevista a EL 9 NOU, Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, va anunciar la redacció d’un projecte per construir un tercer carril i/o calçades laterals al tram de la C-17 entre Parets i Granollers. Aquest any es redactarà el projecte amb la intenció de poder-lo tirar endavant entre el 2017 i 2018 en una mesura prèvia al desdoblament a través d’un nou traçat, una obra que Font reconeixia que l’executiu català no pot construir a curt termini.

Aquest dimarts, els ajuntaments de Granollers, Mollet, Parets, Canovelles, Lliçà d’Amunt, Montmeló i la Llagosta han fet front comú per demanar a Territori i Sostenibilitat diàleg i consens a l’hora de pactar una alternativa de millora d’un tram de la C-17 on entenen que cal una actuació urgent. “Volem participar de forma activa en la planificació”, ha reclamat Sergi Mingote, alcalde de Parets. “Volem una reflexió conjunta per trobar solucions però, per això, cal seure”, ha afegit.

De fet, parlen ja d’una situació de col•lapse en moments puntuals que, han coincidit els representants municipals, anirà a més amb la posada en marxa del centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt. Afegirà “entre 3.000 i 4.000 vehicles més” al trànsit habitual de la C-17, ha assegurat Josep Monràs, alcalde de Mollet, durant la roda de premsa que s’ha fet aquest dimarts al migdia a l’ajuntament de Parets. “Ens preocupa perquè el problema ja el tenim avui i depenent de què es faci estem condicionant el futur de la comarca. No volem que es prengui una decisió sense tenir en compte el territori”, ha apuntat José Orive, alcalde de Canovelles.

Els ajuntaments volen que la millora a la C-17 es pacti amb el territori i demanen una interlocució directa i no conèixer els projectes a través dels mitjans de comunicació. També volen que una millora a curt termini no aturi la planificació d’una solució definitiva que passa per un desdoblament a través d’un nou traçat entre Mollet i Granollers que ja està previst i dibuixat en el Pla Territorial Metropolità de l’àrea de Barcelona.

Els ajuntaments defensen la necessitat de tenir bones infraestructures per facilitar el desenvolupament del sector industrial que ja hi ha a la zona i mantenir la capacitat d’atracció de noves empreses. “No tenir unes bones infraestructures condiciona”, ha dit l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral.

En aquest sentit, els alcaldes i regidors han constatat altres necessitats d’inversió per millorar la xarxa ferroviària (desdoblament de la línia de Vic, nova terminal de mercaderies de la Llagosta o connexió entre les línies R4 i R8 a Barberà del Vallès) o viàries amb la ronda del Vallès.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.