Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els hotels guanyen clients a l’estiu però reduint preus per captar grups

Els hotels del Vallès Oriental van experimentar aquest estiu un increment de l’ocupació especialment notable els mesos de juliol i agost.

  • El 9 Nou
  • 07/12/2012 | 16:00

L’ocupació mitjana entre juliol i setembre es va situar en el 58,39%, 12 punts per sobre de les dades de l’estiu passat. Segons l’Enquesta Flaix de la Diputació, l’augment més significatiu va ser a l’agost amb una ocupació mitjana del 63,93%, més de 16 punts per sobre de l’any passat. El juliol també es va tancar amb xifres clarament superiors a les del 2011, mentre que al setembre l’augment va ser més moderat.

Els hotels de la comarca han experimentat augments d’ocupació en un context de pèrdua de clients al conjunt de les comarques de Barcelona. De fet, la majoria de comarques cauen i les que creixen ho fan amb augments per sota dels 1,5 punts excepte l’Anoia, on l’ocupació va pujar més de vuit punts.

Pel conseller comarcal de turisme i alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez, els hotels “han incrementat la seva ocupació per diferents factors com l’obertura al mercat dels turoperadors i els bons resultats del Circuit de Catalunya, a més de l’aprofitament de la marca Costa Barcelona per a la comercialització més internacional per part dels hotels”.

En canvi, el vicepresident del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental, Enric Gisbert, assegura que aquest augment és “un miratge”. Es creix, segons ell, perquè “els hotels s’han buscat la vida portant grups que estan de pas i a preus molt econòmics”. Són, bàsicament, grups de turistes de l’est i el nord d’Europa o de països asiàtics que van en viatges organitzats per visitar la ciutat de Barcelona durant dos o tres dies. “No aporten gairebé res a la comarca perquè marxen al matí a primera hora i tornen al vespre per sopar. La marca que els porta aquí és Barcelona”. Per això, Gisbert considera que cal fer una aposta per atreure clients a partir d’una marca i esdeveniments propis. Els hotels han fet aquesta aposta perquè a l’estiu “Granollers està mort”. Els clients principals deriven de l’activitat de les empreses i del Circuit, que baixen molt a l’estiu. En els darrers anys, també ha caigut força “el client d’autopista” que està de pas i que “també es mou per preu”.

TURISME RURAL: LA CARA NEGATIVA

La cara negativa és l’ocupació de les cases rurals, que va registrar caigudes de més de vuit punts al juliol i a l’agost i de dos al setembre. L’ocupació va superar el 55% a l’agost però va estar per sota del 40% al juliol i del 30% al setembre. En aquest cas, la davallada és més accentuada que al conjunt de les comarques de Barcelona, que també van registrar mitjanes d’ocupació més elevades.

Per Martínez, la baixada correspon “a la realitat conjuntural del país ja que aquesta oferta ha estat dirigida els darrers anys al turista nacional i estatal que va començar a l’inici de la crisi econòmica reduint les pernoctacions i que darrerament ha deixat de fer servir aquest servei”. Gisbert destaca que, generalment, les cases rurals no tenen la possibilitat de captar clients de grups perquè tenen menys habitacions. “Per això cau l’ocupació”, diu.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.