Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els Mossos atribueixen a pedres tres accidents previs al mateix quilòmetre de la C-17 a Tagamanent on va morir una dona

La base de dades dels Mossos recull tres accidents previs per pedres al mateix quil√≤metre de la C-17 a Tagamanent on va caure una pedra que va provocar la mort d‚Äôuna noia de 29 anys i ve√Įna de Manlleu el 29 de setembre passat.

Segons recull l’atestat de l’accident mortal del 29 de setembre a la C-17 a Tagamanent, hi havia hagut tres accidents previs on la causa derivava de la presència d’una pedra a la calçada. Són dos accidents que van passar al quilòmetre 38,5 i un altre que es va produir al 39. Van ser entre els anys 2014 i 2015 i sempre en dies de pluja o mal temps.

Fonts de Territori i Sostenibilitat, expliquen que els tres accidents referenciats pels Mossos a l’atestat van ser protagonitzats per vehicles que van patir una punxada de roda i que, en cap dels tres casos, van provocar ferits. També apunten que s’estableix una pedra com a causa del sinistre a partir de les manifestacions dels conductors afectats i de la compatibilitat dels danys amb els que podria haver causat una pedra. Amb tot, en les inspeccions al lloc d’aquests tres accidents que van fer els mateixos Mossos o tècnics de manteniment de carreteres no es van localitzar més pedres.

Interior del vehicle accidentat el 29 de setembre amb la pedra caiguda

Interior del vehicle accidentat el 29 de setembre amb la pedra caiguda

Les mateixes fonts tamb√© apunten la import√†ncia de la dist√†ncia entre els tres accidents anteriors i el punt on va caure la pedra que va causar la mort de la noia de 29 anys que es va situar al punt quilom√®tric 38,850. Hi ha¬†entre 150 i 350 metres de dist√†ncia respecte els punts dels incidents anteriors. Segons Territori, quan es detecta un problema¬†en un tal√ļs, s‚Äôactua en un tram de 70 metres, que √©s la zona que es considera de risc. Per aix√≤ insisteixen que en el tal√ļs on va caure la pedra no hi havia hagut cap incident previ.

“TOTALMENT IMPREVISIBLE”, SEGONS ELS MOSSOS

Per la seva banda, l‚Äôatestat dels Mossos fixa que la caiguda de la roca que va provocar l‚Äôaccident i la mort de la noia de Manlleu ‚Äúva ser totalment imprevisible per a la conductora del vehicle, m√©s tractant-se d‚Äôun dia assolellat, sense cap mena de fenomen atmosf√®ric que pugui fer pensar en aquesta possibilitat‚ÄĚ. Tamb√© recorda que no existeix cap mena de senyalitzaci√≥ a la via que indiqui que hi ha perill d‚Äôesllavissades. La conductora ‚Äúsenzillament no va poder fer res per evitar interceptar la pedra‚ÄĚ, conclouen els Mossos.

STOP ACCIDENTS C-17 CONSIDERA QUE LES MALLES S√ďN “UN PEDA√á”

Per a la plataforma Stop Accidents C-17 les malles que s‚Äôhan instal¬∑lat a la zona on va caure la pedra que va causar l‚Äôaccident mortal s√≥n ‚Äúun peda√ß‚ÄĚ. ‚ÄúHi ha 200 metres de paret vertical tocant a la via que ning√ļ gosa arreglar‚ÄĚ, afegeixen a la seva p√†gina de Facebook.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.