Els Mossos són partidaris d’un radar de tram a la C-17 entre la Garriga i Centelles

La instal·lació d’un radar de tram a la C-17 entre la Garriga i Centelles (Osona) seria una mesura positiva per reduir la sinistralitat en aquest sector d’uns 12 quilòmetres.

El 9 Nou
28/11/2015

Ho apunta Joan Costa, cap de l’Àrea de Trànsit dels Mossos a la Regió Metropolitana Nord. La policia catalana està fent un estudi d’aquest sector per establir possibles millores que es traslladaran al Departament de Territori i Sostenibilitat, titular de la carretera, en una de les trobades periòdiques que es fan per avaluar l’estat de la xarxa viària.

Els radars de tram llegeixen la matrícula dels vehicles quan entren i surten de la zona de control i calculen la velocitat mitjana. Si és superior a la permesa, es tramita la sanció. Això “seria una bona solució perquè tothom anés a la velocitat que toca”, apunta Costa. Amb tot, caldria estudiar la zona més adequada per instal·lar-lo tenint en compte la diferència de velocitat segons el sector. Actualment, hi ha dos radars fixos en aquesta zona: un en sentit nord, just davant del restaurant El Pinós, passat el nucli d’Aiguafreda, i un altre en sentit sud, abans d’arribar a l’entrada de Sant Martí de Centelles (Osona). “La gent ja sap on són”.

Després de la concentració d’accidents al tram del Congost de la C-17 d’aquestes darreres setmanes coincidint amb dies de pluja, els Mossos han fet una avaluació de l’adherència del paviment. “Els coeficients encara són acceptables”, apunta Costa, tot i que admet que una renovació del paviment també ajudaria a reduir els accidents.

A banda, els Mossos de trànsit entenen que la senyalització en aquest tram és correcta. “Un excés de senyalització vicia l’atenció del conductor. Ha de ser estratègica”, assegura Costa, que destaca, per exemple, els indicadors direccionals lluminosos que hi ha a la corba de l’antiga Leiro, a Tagamanent, en direcció sud. També consideren adequats els límits de velocitat marcats –80 o 100 quilòmetres per hora– o altres limitacions com la prohibició d’avançament que s’aplica als vehicles de gran tonatge en diversos trams en tots dos sentits.

Amb tot, Costa constata la importància del factor humà en els accidents que es produeixen en aquest tram i que “per sort no són greus”. “Quan hi ha una meteorologia adversa, la xifra d’accidents puja” perquè els xofers no adeqüen la velocitat a les condicions de la via. Passa quan plou o quan el paviment està humit a les zones obagues. “Més que un excés de velocitat, hi ha una velocitat inadequada”, diu Costa. La reducció del nombre d’accidents també hauria de contribuir a rebaixar les retencions que aquests provoquen. “La calçada és estreta i quan hi ha un accident sovint cal tallar la calçada. No es pot reobrir fins que no assegurem que la carretera torna a estar en perfectes condicions”, diu. A més, Costa ressalta les dificultats dels Mossos per actuar en aquest sector i altres punts de la C-17 per la manca de vorals. “És una zona molt complicada per nosaltres perquè és difícil treballar amb seguretat”.

INFORMES I MILLORES

En els darrers anys, la Generalitat ja ha anat aplicant millores al tram del Congost de la C-17 a partir d’informes dels Mossos de trànsit. Per exemple, la prohibició dels avançaments als camions o la instal·lació de tanques metàl·liques en diversos punts de la mitjana per fer desviaments en sentit contrari quan hi ha obres de llarga durada o accidents que obliguen a tallar la carretera durant hores.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 278 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't