Els passatgers del bus exprés del Tenes creixen un 16% el 2012

Els usuaris del Bus Exprés de la Vall del Tenes van créixer un 16,5% l’any passat i van arribar als 78.941, segons les dades facilitades per la Mancomunitat de la Vall del Tenes. La mitjana mensual és de 7.176 viatgers cada mes.


El 9 Nou
19/01/2013

L’any passat la línia ràpida que uneix Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets amb la ciutat de Barcelona va transportar 11.163 passatgers més que l’any 2011 (aleshores van ser 67.778 en total). D’aquesta manera, la línia manté la trajectòria ascendent des que va començar a funcionar el juliol de l’any 2010. Aquest primer mig any va portar 23.323 persones.

Amb les dades de l’any passat, l’ocupació mitjana per expedició se situa en 17,3 passatgers. Amb tot, hi ha alguns viatges d’anada a Barcelona al matí que porten entre 70 i 80 persones. Durant tot l’any, excepte aquest desembre, el volum d’usuaris va superar els 6.000 mensuals. L’any 2012 també es va registrar el rècord absolut de passatgers en un mes: 8.996 a l’octubre. També destaquen les dades de novembre (7.990), maig (7.844) i març (7.774).

Durant tot l’any, la tendència va ser a l’alça tot i la davallada d’usuaris general que ha patit el transport públic vinculada a la crisi econòmica. En tots els mesos de 2012 excepte el setembre s’ha superat àmpliament el volum de passatgers transportats el mateix mes de l’any anterior.

El Bus Exprés només s’atura una o dues vegades a cada municipi. Des de Parets, va per autopista directe a Barcelona (acaba a la Sagrera, on permet enllaçar amb rodalies i metro). Tampoc passa per Mollet. Tot plegat permet reduir el temps de viatge fins a Barcelona respecte al que ofereix la línia convencional. El viatge de Bigues a Barcelona dura uns 49 minuts enfront dels 60 de la línia que s’atura a totes les parades. Hi ha deu expedicions diàries per sentit repartides entre 3/4 de 6 de la matinada –quan surt el primer viatge de Riells– fins a 2/4 d’11 de la nit –amb la sortida de la darrera expedició del dia des de la Sagrera.

Segons la Mancomunitat de la Vall del Tenes, aquest és “un servei que aporta valor afegit als cinc municipis per on discorre en oferir una alternativa de mobilitat sostenible competitiva amb el vehicle privat tant per temps com per costos”. Per a la Mancomunitat, aquesta línia ha de ser “la plataforma de vertebració de la mobilitat del corredor del Tenes amb Barcelona”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 389 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't