Els radars i els semàfors de Mollet multen 48 vehicles diaris

Els radars de velocitat i els semàfors amb càmeres de Mollet sancionen cada dia una mitjana de 48 vehicles segons les dades de l’any passat que ha presentat l’Ajuntament.

El 9 Nou
16/03/2014

Més del 80% dels conductors multats són de fora de la ciutat i l’alcalde, Josep Monràs, defensa l’ús d’aquests aparells perquè rebaixen l’accidentabilitat.

En concret, els radars situats a la ronda van sancionar l’any passat un total de 9.782 vehicles, dels quals només un 18,34% eren de Mollet. A més, es van retirar un total de 228 sancions (2,33%), moltes perquè eren de conductors que van acreditar amb informes mèdics que anaven d’urgència a l’Hospital. Segons l’Ajuntament, no s’ha sancionat cap vehicle que no circulés a més de 70 quilòmetres per hora, tot i que la limitació de velocitat a tota la ciutat és de 50.

La màxima velocitat detectada pel radar de la ronda dels Pinetons va ser d’un motorista que circulava a 163 quilòmetres per hora el dia 8 de maig de l’any passat a 3/4 de 12 del matí. El dia 13 de juliol de l’any passat es va detectar un cotxe esportiu que circulava a 128 quilòmetres per hora a la mateixa via i a 1/4 d’11 del matí.

Pel que fa als semàfors amb càmeres que controlen tres cruïlles de la ciutat, van donar lloc a 7.753 denúncies, de les quals se’n van retirar 82 (1,06%) després que els conductors presentessin al·legacions. Només un 13,3% dels sancionats eren de Mollet. “No s’ha posat cap multa per passar-se un semàfor en groc”, remarcava Monràs, que anuncia que l’Ajuntament seguirà fent servir equipaments tecnològics per controlar les infraccions de trànsit i no descarta instal·lar-ne en altres punts de la ciutat on es cregui convenient després de fer una anàlisi prèvia. “Treballem en l’educació i en la sensibilització, però també amb les sancions i no ens n’amaguem”, va dir l’alcalde pocs dies després que ICV-EUiA, a l’oposició, hagi engegat una campanya de recollida de firmes per demanar la supressió dels radars i les càmeres dels quals diu que tenen més un component recaptatori que no de seguretat.

L’Ajuntament de Mollet no ha facilitat encara les dades sobre la recaptació que hi va haver l’any passat, però Monràs remarca que en les cruïlles controlades amb semàfors amb càmeres el nombre d’accidents ha caigut de 22 a 7 i, a més, són menys greus.

Segons la memòria que va presentar el cap de la Policia Local, Jaume González, el nombre d’accidents de trànsit es va reduir en un 15% l’any passat i va passar de 359 a 309. En els darrers cinc anys, la xifra no ha fet més que baixar, ja que l’any 2009 se’n van produir 429. Pel que fa als atropellaments, l’any passat se’n van produir 29, cinc menys que l’any anterior. El 85% només van produir ferits de caràcter lleu. Els delictes contra la seguretat en el trànsit van pujar de 47 a 59 i la policia ha detectat un augment de la manca d’assegurança, potser relacionat amb la crisi.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 448 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't