Ensenyament crea quatre línies de P3 a municipis on faltaven places

El Departament d’Ensenyament ha decidit afegir un nou grup de P3 als previstos inicialment a les escoles L’estelada, de Cànoves i Samalús; Mogent, de la Roca; Vallmanya, de Sant Esteve de Palautordera; Joaquim Abril, de Sant Fost, i Ronçana, de Santa Eulàlia.

El 9 Nou
19/05/2014

D’aquesta manera, es dóna cobertura a les necessitats d’aquests municipis on la demanda de places per al primer curs d’Educació Infantil havia superat l’oferta. Ho han confirmat a EL 9 NOU fonts de la direcció dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Vallès Oriental i al Maresme.

En canvi, el Departament no ha atès la petició de l’Ajuntament de la Roca i de la comunitat educativa de l’escola La Torreta per crear una segona línia de P3 en aquest barri. Aquest centre va rebre un total de 36 peticions de places durant el procés de preinscripció. Això ha deixat fora 11 alumnes, set veïns del barri i quatre que viuen a Granollers.

A la llista de centres que guanyen una línia de P3, cal afegir-hi l’escola Països Catalans, de Lliçà d’Amunt. Aquest havia de tenir un sol grup de P3 el proper curs. Amb tot, la baixa matrícula a l’escola Sant Baldiri –que fa un any no havia pogut oferir places de P3 per al curs que ara està en marxa– ha propiciat un canvi de plans. Tal com ja va avançar EL 9 NOU, Ensenyament ha decidit col·locar les dues línies a Països Catalans i tornar a deixar sense grup l’escola Sant Baldiri, que només va rebre set peticions de plaça. En canvi, el Països Catalans en va tenir 39: un grup sencer i 14 més. Amb el canvi, Ensenyament respecta la petició de la majoria de les famílies que havien optat pel Països Catalans.

A banda del Sant Baldiri, també ha restat un grup l’escola Joan Sanpera, de les Franqueses. Al conjunt del municipi, van quedar 22 places vacants. L’escola Joan Sanpera oferia tres línies i va sumar 51 peticions. Tot i la supressió d’una línia en aquest centre, s’aconsegueix donar cobertura a les peticions que havien fet les famílies dels futurs alumnes.

Aquestes cinc noves línies de P3 s’han de sumar a les que ja s’havien afegit durant el procés de preinscripció a l’Ametlla, Bigues i Riells, Cardedeu i Lliçà de Vall i Montornès. En tots aquests municipis excepte Montornès, s’havia reduït l’oferta de places en el procés de matriculació per al curs que ara està en marxa. Amb la recuperació dels grups perduts, en tots quatre casos van quedar places vacants durant el període de preinscripció: 16 a l’Ametlla, 17 a Bigues i Riells i Cardedeu i 18 a Lliçà de Vall, segons les dades recollides per EL 9 NOU a partir de la informació facilitada per escoles i ajuntaments (vegeu l’edició del 4 d’abril de 2014). Amb tot, Ensenyament no ha fet canvis i ha mantingut totes les línies que s’havien programat a l’inici del procés.

A Granollers, per ara, s’han mantingut totes les línies, tot i que en el conjunt de la ciutat hi havia 39 places per cobrir. Amb tot, els llocs pendents d’assignar estaven en centres concertats perquè les escoles públiques i municipals van acabar amb tres peticions més que places ofertes (393 per 390).

CINC NOVES LÍNIES A PRIMER D’ESO

Una demanada de places superior a l’oferta inicial també ha portat el Departament d’Ensenyament a crear cinc noves línies de primer d’ESO al Vallès Oriental, respecte de les previsions inicials. S’ha autoritzat a l’institut Pla Marcell, de Cardedeu; al Torre de Malla, de Parets; l’institut de Vilanova; al Maria de Bell-lloc, de Bigues i Riells, i al de Montmeló. En canvi, no s’ha ampliat a la Garriga o a Santa Eulàlia de Ronçana, on les peticions rebudes durant el procés de preinscripció havien superat l’oferta.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 69 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't