Un portaveu del Departament ha admès que el fet està relacionat amb les retallades del govern. “La llei de pressupostos ens condiciona perquè no permet substituir el personal laboral de baixa”, ha dit.
El mateix portaveu assegura, però, que els usuaris de l’oficina no s’han quedat sense servei ja que poden ser atesos en els ajuntaments que tinguin conveni amb la Generalitat o bé en altres oficines del mateix govern català. També hi ha la possibilitat de fer els tràmits per correu o bé acudir a les oficines dels Serveis Territorials a Mataró.
El fet l’ha denunciat aquesta setmana el sindicat CCOO, que considera que afecta els mestres i les escoles. “És una situació intolerable que causa un gran perjudici als mestres i als centres educatius del Vallès Oriental, obligant-los a haver de fer les gestions en oficines allunyades de la comarca”, diu un comunicat del sindicat. Un dels responsables del sindicat, Quim Fornés, explica que aquesta mateixa situació s’està donant en moltes escoles on no se substitueix el personal administratiu. “Hi ha escoles que estan sense administratius des de l’inici de curs”. Sobre el tancament de l’oficina, diu que alenteix la tramitació de documents com reclamacions salarials o bé reconeixements de mèrits.
{{ comment.text }}