ERC proposa elevar el paviment a tota la cruïlla de Marata per obligar a reduir la velocitat

ERC de les Franqueses proposa elevar el ferm de la cruïlla entre el camí de Marata i la carretera de Cànoves com a alternativa a la rotonda per tal de millorar la seguretat.


El 9 Nou
06/11/2015

Aquest és un dels punts que ha fet arribar el partit a la comissió de treball que estudia alternatives per reduir el risc d’accidents. Segons la proposta, aquest elevació hauria de tenir un pendent d’accés diferent al camí que a la carretera, en funció de la velocitat màxima permesa a cada via. Així, per entrar-hi des del camí, el pendent hauria de ser més gran per tal d’obligar a reduir més la velocitat dels vehicles.

ERC considera que aquesta solució tindria una afectació molt inferior en els terrenys adjacents. L’impacte visual també seria molt menor que l’alternativa de regular el trànsit amb semàfors, que haurien de funcionar les 24 hores del dia i que donarien “una, de moment falsa, sensació d’entorn urbà”. La plataforma elevada hauria d’estar convenientment senyalitzada per tal que sigui ben visible per a tots els conductors tant de dia com de nit. Segons ERC, la solució seria compatible amb la de fer un carril per a bicicletes i vianants. La proposta d’acció també inclou augmentar la neteja dels marges de dos a tres cops cada any per evitar que, en alguns moments, la vegetació dificulti la visió d’alguns revolts i de senyals de trànsit.

ESTUDI DE PACIFICACIÓ DEL TRÀNSIT AL CAMÍ

Les comissions d’estudi sobre la seguretat a la carretera de Cànoves i al camí de Marata han fet aquesta setmana la segona reunió per estudiar alternatives. Segons el regidor d’Urbanisme, Jordi Ganduxer, totes les propostes recollides s’enviaran a la Diputació per tal que prengui una decisió, però prèviament es convocarà una nova trobada, aquesta vegada amb personal tècnic de la Diputació, que és qui ha de fer l’obra i a qui pertany la carretera de Corró d’Avall a Cànoves.

Les comissions també han estudiat les propostes d’un estudi sobre la pacificació del trànsit a tot el camí de Marata, des de Llerona fins a l’enllaç amb la C-35. Entre altres coses, els autors de l’estudi apunten la possibilitat de modificar la secció d’alguns trams del camí –vegeu gràfic adjunt– per tal de fer possible la convivència de vehicles i bicicletes (camins de convivència). També es proposa actuar en els punts més crítics amb elements de pacificació com ressalts, nova senyalització o pintura. També es contempla la possibilitat de crear vies verdes per a vianants i bicicletes o recuperar algunes d’existents per tal que hi hagi una connexió contínua sense necessitat de passar pel camí, fer una plataforma única a la plaça de Marata i modificar els sentits de trànsit en els dos extrems del camí (Llerona i la carretera de Cardedeu) per dificultar els pas de vehicles.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 510 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't