ERC reclama que l’Estat cedeixi la titularitat de la Ronda del Vallès

La portaveu d’ERC al Parlament, Anna Simó, ha presentat aquest dijous les al·legacions contra el projecte del Quart Cinturó del Ministeri de Foment. Entre les al·legacions republicanes, destaca la reclamació d’un canvi de titularitat de la via. Ho ha fet en una roda de premsa a Granollers.

El 9 Nou
30/09/2010

Segons ha dit Simó, ‘té una funció regional i fins i tot comarcal’. ‘Creiem que deixa de tenir sentit la titularitat estatal de la via’, ha indicat la portaveu d’ERC, que ha opinat que això seria un pas previ i ‘imprescindible per no desacreditar la validesa del plantejament territorial sobre el qual Catalunya ha tingut sempre autonomia total’.

Segons ha indicat Simó, les al·legacions d’ERC recullen ‘el seguit de mancances’ del projecte presentat per Foment, ‘que no respon a les necessitats reals de comunicació entre el Vallès Oriental i Occidental i en condicionen el territori’. El plec d’al·legacions recull la proposta de traçat defensada per ERC, el mateix que contempla el Pla Territorial Metropolità de Barcelona, és a dir, un traçat en el corredor de la C-155 que ressegueix els pesos pesants del Vallès residencials i industrials, ha explicat la dirigent republicana.

Al seu parer, es tracta de la proposta amb el consum de sòl ‘més auster’ i preveu les garanties urbanístiques necessàries mitjançant plans directors especials perquè aquesta nova infraestructura no provoqui una sobreocupació urbanística.

Una de les exigències d’ERC és el canvi de titularitat de la via, perquè el projecte, ha dit, té una funció ‘regional i fins i tot comarcal’. Això és un pas ‘previ imprescindible i absolutament necessari per no desacreditar la validesa del planejament territorial sobre el qual Catalunya ha tingut sempre autonomia local’, ha considerat Simó.

La portaveu d’ERC al Parlament també ha demanat que cal declarar nul l’informe ambiental que va presentar el Ministeri de Foment, perquè es basava en estudis del 2004 i no tenia en compte la legislació ambiental vigent, el Pla Parcial de la Regió Metropolitana de Barcelona, la Xarxa Natura 2000 i el Pacte Nacional d’Infraestructures.

La proposta de traçat alternatiu d’Esquerra per al Vallès Occidental inclou un pas entre Terrassa i Sabadell més a prop dels nuclis urbans i un pas soterrat del traçat entre Sabadell i Granollers amb un nou pont a l’alçada de la C-155, ja que el traçat de l’estudi informatiu de Foment, al seu pas per Sabadell, amenaça l’espai de Togores i del torrent de Colobrers i s’allunya molt dels principals assentaments industrials del Vallès Occidental com son els polígons de Polinyà i Santa Perpètua.

Pel que fa al seu pas per Terrassa, es demana que la traça no passi just per sobre del bosc de Can Bonvilar, sinó que es desplaci uns 50 metres més al nord per passar en el límit entre el
bosc de Can Bonvilar i els plans de Ca n’Arnella.

Pel que fa al Vallès Oriental, la proposta d’Esquerra inclou un nou traçat de la C-155 fins a la confluència amb la C-59, el traçat de la C-35 des del nus del Circuit fins a Quatre Camins i, a partir d’aquí, la connexió amb nous carrils laterals a l’autopista fins a Cardedeu.

El traçat que apareix a l’estudi informatiu s’allunya dels teixits industrials del Vallès Oriental i amenaça els espais de la riera de Caldes i de la vall del Tenes. Segons diu ERC, el traçat proposat per Foment generaria unes expectatives urbanístiques i d’ocupació poc recomanables a la plana vallesana que no es corresponen amb els plantejaments del Pla territorial Metropolità.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 111 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't