Ferrmed aposta per la Llagosta com a gran estació de mercaderies de Barcelona

L’associació Ferrmed, un lobby que aplega empreses i entitats econòmiques d’arreu del continent, aposta perquè la futura estació de mercaderies de la Llagosta sigui “la gran terminal de l’àrea metropolitana de Barcelona”, en paraules de Joan Amorós, secretari general de Ferrmed.

El 9 Nou
09/11/2011

Aquest divendres Amorós es va reunir amb l’alcalde de la Llagosta, Alberto López (ICV-EUiA). Amorós també va defensar que és urgent la seva posada en marxa. “La previsió del 2015 –és el calendari que va marcar la Generalitat per a la posada en marxa de la terminal– no és només viable, ha de ser imprescindible”, va dir.

Per a Ferrmed, la terminal de la Llagosta, que es farà al terreny que ara ocupa el centre logístic de vehicles nous, ha de tenir un caràcter clarament “industrial” i convertir-se en el punt de sortida en tren cap a la resta d’Europa dels productes fabricats a l’àrea metropolitana. Això la diferencia de les altres dues terminals de mercaderies que el govern català inclou en l’agenda del corredor del Mediterrani. Per Amorós, la de l’Empordà tindrà bàsicament un paper logístic en la classificació de trens. “Allà no hi ha indústria”, va recordar. Per això, servirà per acumular contenidors que no tenen prou espai al port de Barcelona i per composar els trens en funció de la destinació que tinguin. La que es preveu prop de Vilafranca del Penedès tindrà un caràcter més mixt per preparar els trens que vagin cap a la resta de la península i atreure els productes manufacturats en les empreses de la zona.

Amorós va mostrar-se convençut que la terminal de mercaderies “arrossegarà la creació d’empreses transformadores i generarà llocs de treball”. És el mateix que ha passat a l’entorn del port d’Anvers, a Bèlgica, “on s’han instal·lat indústries que transformen els productes que vénen d’Àsia”. En aquest sentit, l’alcalde López va destacar que la terminal de mercaderies és una oportunitat per desenvolupar econòmicament el municipi i generar llocs de treball. Però creu que els beneficis aniran més enllà dels seus límits municipals. “No ha de beneficiar només la Llagosta, ha de beneficiar tot el territori”, En aquest sentit, en parlaran amb ajuntaments veïns com Mollet o Santa Perpètua.

En la trobada, també es van constatar els beneficis mediambientals que representarà la creació del corredor del Mediterrani i el traspàs de part del transport que ara es fa per carretera al tren. “Una tona transportada en ferrocarril consumeix cinc cops menys que una en camió”, va apuntar Amorós.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 89 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't