El Ministeri de Foment ha adjudicat la redacció de l’estudi funcional de la futura línia orbital ferroviària que ha d’unir les principals ciutats de la segona corona metropolitana sense passar per Barcelona. L’empresa Equip de Tècnics en Transport i Territori Projecte serà encarregada de redactar el treball que, entre altres coses, haurà de fixar amb exactitud el traçat i definir les estacions. Foment ha adjudicat l’estudi per un import d’1,3 milions d’euros.
La línia connectarà Mataró, Granollers, Mollet, Sabadell, Terrassa, Martorell i Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú per l’interior. L’estudi informatiu ha de determinar quins trams de la infraestructura existent s’aprofitaran i quins hauran de ser nous. El traçat es fixarà tenint en compte criteris econòmics, ambientals o de demanda. El treball inclourà un estudi de demanda que servirà per decidir on es col·loquen les futures estacions.
La Generalitat ja havia redactat un complet Pla Director Urbanístic de la línia que ja definia un traçat que a la comarca passava per la Roca, Granollers, Montmeló, Parets i Mollet. Les estacions es fixaven Granollers-Centre, Parets, Mollet-Santa Rosa, que ja existeixen. També n’hi havia de noves a la Roca, a la Torreta i a Montmeló, a tocar del Circuit de Catalunya.
{{ comment.text }}