Foment posarà arbres de grans dimensions per reduir el soroll del TAV a la Roca

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (l’Adif), l’organisme del Ministeri de Foment responsable de la construcció de la línia del tren d’alta velocitat (TAV), ha obert el procés d’adjudicació de les obres d’integració paisatgística de la Roca, Vilanova i Montornès.


El 9 Nou
21/01/2013

Es preveu una inversió de 4,5 milions d’euros que ha de permetre reduir l’impacte ambiental que va provocar la construcció de la línia del TAV en aquests municipis.

Entre les actuacions previstes, hi ha l’actuació a l’entorn de la urbanització de Can Colet, a la Roca. Aquí s’adequarà el terraplè i els desmunts sorgits amb la construcció de la plataforma de la nova línia ferroviària. Es farà amb la col·locació de rocalla i amb el transplantament d’arbres de grans dimensions que ajudaran a reduir l’impacte sonor dels trens AVE i de mercaderies que circulen per la línia. Aquesta era una de les peticions que havia fet l’Ajuntament de la Roca. “Els arbres seran una segona barrera acústica per protegir al barri”, assegura l’alcalde Rafael Ros (CiU), que considera que aquest és “un projecte important”. Amb tot, Ros critica que l’Adif hagi iniciat la licitació d’aquesta actuació sense haver-lo ensenyat al consistori. “Vam demanar una sèrie de mesures que no sabem si les han inclòs en l’actuació”. “Estem sorpresos i una mica decebuts per no haver-hi pogut tenir accés”, afegeix. Al barri de Can Colet, l’actuació també inclou l’execució d’un nou vial. Tot i aquest anunci, l’Ajuntament de la Roca segueix aquests dies fent mesures del soroll que provoquen els trens AVE que passen a tocar del barri. Els resultats, però, encara no es coneixen.

A més, a la Roca, es faran la revegetació de la llera de dos torrents. En un cas, es construirà una escullera per protegir l’estructura de la línia del TAV en cas de crescudes del torrent. A l’enllaç entre l’AP-7 i la C-60, s’adequaran les illetes sorgides amb la construcció del traçat ferroviari que creua per sota la C-60 i passa pel costat dels peatges d’accés a l’autopista.

L’actuació també afecta els dos falsos túnels que s’han construït a tocar del barri de Montornès. Per reduir-ne l’impacte visual, s’hi portarà i s’hi estendrà terra vegetal a tot l’entorn afectat per les obres. A més, s’hi faran diverses plantacions i es protegiran els murs d’escullera.

A Vilanova, l’actuació se centrarà entorn dels viaductes de Can Cristòfol –el que travessa per sobre de la carretera del Masnou, entre Granollers i Vilanova— i el de Valldoriolf, que té 774 metres i és el més llarg del traçat de la línia a la comarca. En tots dos casos, es col·locarà rocalla i es plantaran diverses espècies vegetals per garantir la integració ambiental i, a la vegada, impedir l’accés de persones que puguin fer abocaments de runa o altres residus.

A tot el tram entre Vilanova i la Roca, es farà una estesa de terra vegetal amb plantacions i proteccions per millorar el drenatge. Es col·locaran baixant per l’aigua als falsos túnels i vorals formigonats als camins per assegurar-ne una bona conservació.

LA PREGUNTA

Quina creu que serà la força més votada a les eleccions al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 235 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't