Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Foment proposa una nova carretera de gran capacitat de Granollers a Maçanet

Foment està estudiant la construcció d’una nova connexió per autovia entre l’enllaç de la C-60 i l’AP-7, a la Roca, i la N-2 a Maçanet. Aquesta “via de gran capacitat” es planteja com a alternativa al desdoblament del tram de gairebé nou quilòmetres de la N-2 entre Tordera (el Maresme) i Maçanet.

  • El 9 Nou
  • 01/10/2012 | 16:00
  • 0

Aquesta setmana s’ha publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) l’anunci on el Ministeri de Foment revoca l’aprovació de l’estudi informatiu i de traçat que havia de permetre fer la millora d’aquest tram de l’N-2, pressupostada en gairebé 249 milions.
Segons l’anunci del BOE, Foment “dóna prioritat a l’itinerari de gran capacitat que discorre per l’interior fins a Maçanet en lloc de l’itinerari coster” perquè entenen que “constitueix una alternativa racional als trams de la carretera N-2 entre Montgat i Tordera i entre Tordera i Maçanet”.

A la pràctica, la redacció d’aquest estudi informatiu pot comportar ressuscitar el vell traçat previst pel quart cinturó entre Granollers i Maçanet, que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona –aprovat pel tripartit– ja va eliminar dels mapes. L’altra opció possible passaria per desdoblar l’actual C-35 amb el tram de la variant de Cardedeu. Aquesta és una proposta que sí que preveu la Generalitat i que, segons l’alcaldessa de Cardedeu, Calamanda Vila (CiU), s’havia d’estudiar durant aquet mandat que ha quedat tallat per la convocatòria d’eleccions anticipades que va anunciar dimarts el president Artur Mas. També es vincularia a la construcció dels laterals de l’AP-7 entre el Circuit i la Roca, que demana Granollers.

L’alcaldessa Vila aposta perquè “les vies que ja tenim puguin engolir més trànsit”. “Necessitem millors infraestructures per no estrangular el creixement econòmic del país. La variant ja va néixer petita”, remarca Vila, que reclama “consens territorial”.

Cardedeu també estava en converses amb la Generalitat per poder retirar la reserva de sòl per al quart cinturó, que encara recull el seu pla general. Per al portaveu de la Plataforma contra el Quart Cinturó, Toni Altaió, “no té cap mena de consistència mantenir unes reserves urbanístiques quan la Generalitat ja no les planifica i l’Estat no les ha impugnat”. Altaió creu que l’anunci de l’estudi d’una nova autovia entre Granollers i Maçanet és “una cortina de fum” del Ministeri per amagar l’aturada de les obres de la N-2. “Han tingut tot el temps del món per estudiar el quart cinturó. Si no ho han fet fins ara no entenc per què hem de creure que ho faran ara”, diu Altaió, que recorda que el mateix anunci del BOE no fa cap pas en la tramitació de l’estudi per a la nova autovia entre Granollers i Maçanet.

Foment justifica abandonar l’alternativa de la N-2 per l’elevat cost –22,7 milions per quilòmetre, tres cops més del màxim prescrit per una ordre ministerial– i per la cessió del tram de la N-2 al Maresme a la Generalitat.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.