Foment treu a concurs l’estudi informatiu de la línia orbital, que unirà les ciutats de la segona corona

La futura línia orbital que ha d’unir Mataró i Vilanova i la Geltrú passant per Granollers i la resta de capitals de la segona corona metropolitana ha ressuscitat. L’Estat ha tret a concurs l’adjudicació dels treballs per a l’estudi informatiu, que es podrà fer en un període de 24 mesos.

El 9 Nou
14/01/2010

El Ministeri de Foment ha tret a concurs l’adjudicació dels treballs per a la redacció de l’estudi informatiu de la futura línia ferroviària orbital que ha d’unir Mataró amb Vilanova i la Geltrú passant per Granollers i la resta de capitals de la segona corona metropolitana i sense creuar Barcelona. D’aquesta manera, el govern central compleix amb el compromís de tramitar la redacció de l’estudi informatiu que va pactar amb l’executiu català i fa un pas més en la definició de traçat de la nova línia ferroviària. L’Estat també s’encarregarà de construir-la.

El Butlletí Oficial de l’Estat va publicar el 29 de desembre la convocatòria del concurs per un import d’1,5 milions. El termini d’execució és de 24 mesos. Les ofertes es poden presentar fins al 16 de febrer i l’obertura de les pliques es farà el 26 de març a la seu de la Direcció General d’Infraestructures Ferroviàries, a Madrid. “Estem satisfets perquè estem a la línia del compromís de Foment”, comenta l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral.

L’estudi informatiu farà un pas més per tirar endavant la nova infraestructura ferroviària després de la redacció del pla director urbanístic que ja va fer la Generalitat. Quan s’hagi acabat, caldrà fer l’estudi d’impacte ambiental i el projecte executiu de la nova línia que s’afegirà a les inversions previstes per l’Estat en el pla de millora de la xarxa de rodalies de Barcelona. Aquest preveu una inversió d’uns 4.000 milions fins al 2015. Amb la línia orbital, les inversions pujaran fins a 6.000 milions.

L’estudi informatiu ha de concretar amb exactitud el traçat de la nova infraestructura ferroviària que, a la comarca, comportarà la construcció de noves estacions al nucli urbà de la Roca, a la Torreta i a Montmeló, prop del Circuit de Catalunya. A banda, també tindrà parada a les estacions ja existents de Granollers-Centre, Parets i Mollet-Santa Rosa, on enllaçarà amb altres línies de la xarxa de rodalies. En bona part del tram entre Granollers i Sabadell, està previst aprofitar part de les vies ja existents. Aquest és un dels aspectes que critica l’entitat Via Vallès. “La lògica per unir Granollers i Sabadell passa per fer un nou corredor ferroviari paral·lel al de la carretera C-155”, explica Joan Saborido, president d’aquesta entitat. “Hi ha la demanda suficient”, afegeix. Tot i això, “el tren orbital ens sembla bé perquè estem a favor de millorar les comunicacions”, assegura. CiU valora positivament que el Ministeri de Foment hagi fet aquest pas. Amb tot, reclama que en paral·lel s’avanci amb quadruplicacions de vies als accessos nord i sud.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 888 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't