Captar com més esdeveniments i congressos millor i, sobretot, coordinar-los amb les agendes del sector hoteler, és a dir, les èpoques de baixa ocupació. És el principal repte que té Granollers per potenciar el turisme de reunions i convertir-lo en un motor econòmic, tant a la ciutat com a la comarca. Aquesta va ser una de les conclusions de la jornada de treball sobre turisme de reunions que va aplegar, dimecres a la tarda a la sala Tarafa, una cinquantena de representants del sector hoteler, associacions comercials, patronals i administracions municipals de la comarca.
A la jornada, en què es van exposar iniciatives com la de Girona Convention Bureau, sorgida des del món empresarial, i la de Sitges, que funciona com a model mixt, l’Ajuntament va remarcar la necessitat de caminar acompanyat en la recerca i captació de grans esdeveniments. “Hauria de sorgir d’un esperit col·lectiu”, va dir l’alcalde, Josep Mayoral, que va posar èmfasi en la creació de sinergies entre els municipis. “Hem de conèixer què tenim, conèixer-nos més, i a partir d’aquí veure com ens organitzem”, afegia.
L’esport i, principalment, el motor, amb el Circuit de Catalunya com a pol d’atracció, són dues de les variables en què Granollers proposa concentrar esforços per créixer, –en clau de comarca– com a àrea de convencions. Granollers ja acull, cada any, esdeveniments com la Granollers CUP o la Mitja Marató, entre altres.
{{ comment.text }}