Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Granollers aprova l’ordenança de paisatge que permetrà aturar els anuncis de tercers a la pantalla d’una botiga

L’aprovació definitiva de l’ordenança del paisatge de Granollers permetrà al consistori actuar contra el propietari d’una pantalla de leds situada a la façana d’un establiment comercial de la plaça Maluquer i Salvador, al centre de la ciutat, que emet publicitat d’altres empreses.

  • El 9 Nou
  • 05/01/2016 | 10:00
  • 0

L’ordenança no impedeix l’existència de la pantalla però sí que regula els missatges que s’hi emeten: han d’estar lligats a l’activitat comercial de l’establiment on està situada, en aquest cas, una botiga de roba. Per tant, no es pot fer publicitat de tercers, com ara passa. “No se li farà desmuntar la pantalla. Pot seguir emetent publicitat sempre que sigui de la botiga que hi ha allà”, aclareix Mònica Oliveres, regidora d’Urbanisme.

L’aprovació de la nova norma es va fer després de rebutjar l’única al·legació que havia presentat el responsable de la pantalla. Ara, el consistori li comunicarà per escrit la situació i també està previst que Oliveres s’hi entrevisti. “La decisió del ple és ferma”, recorda. Amb tot, l’interessat té un termini de dos mesos per anar al contenciós administratiu.

Sense l’ordenança, l’Ajuntament també hauria pogut actuar a través de la llicència d’activitats que se li va concedir perquè, segons Oliveres, no autoritzava l’emissió de publicitat de tercers. “Ha estat un any emetent missatges que no tocarien”, diu.

Oliveres recorda que les façanes “estan configurant el paisatge urbà” i per això l’ordenança entra en aquest aspecte. “En el nostre context no hi ha aquesta cultura. Times Square, a Nova York, pot estar molt bé però aquest no és el nostre model”, diu.

Al final del ple, el responsable de la pantalla va intervenir per queixar-se que mentre a ell no li permeten la pantalla els autobusos urbans porten publicitat “mòbil” per tota la ciutat d’empreses que no són Sagalés. Per Oliveres, la comparació “no és pertinent” perquè “no es fa en igualtat de termes” per la diferència entre un punt estàtic –la pantalla– i un de mòbil –l’autobús–, amb un impacte diferent.

En la votació, la CUP va votar en contra del text i la resta de grups de l’oposició (CiU, C’s, ERC i PP) es van abstenir. Eduard Navarro, de la CUP, va dir que la carta cromàtica peca d’una excessiva “homogeneització” i que, en conjunt l’ordenança es fixa massa “en el que es veu i no en el que es viu”. Va posar d’exemple les prohibicions de tenir objectes visibles als balcons, com ara bicicletes. Pep Mur, d’ERC, va dir que la carta cromàtica és “massa restrictiva” i que s’hauria de separar de la resta de l’ordenança per poder votar-la a part. Enric Meseguer, de C’s, considera que no s’ha treballat prou i que ha generat alguns conflictes.

CARTA DE COLORS, UN ESTÍMUL

Oliveres, per la seva banda, va rebutjar que fos restrictiva i va recordar que la carta de colors inclou 30 opcions, 20 per les façanes i 10 per a la fusteria, que s’aplica als edificis catalogats i als conjunts arquitectònics, que són només una referència, i que, a més, respon a un estudi històric de les tonalitats dels estucs a la ciutat. “No és una cotilla i no és limitadora de la capacitat creativa”, va dir, i va advertir que “s’ha de potenciar la creativitat, però no sempre la qualitat està present en les propostes que arriben”. L’ordenança “fins i tot pot ser estimulant perquè molts dels projectes que arriben opten per una línia de colors molt més limitada”.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.