Granollers enceta la reforma del darrer tram de la carretera

La retirada del mobiliari urbà de la plaça Perpinyà marca el començament de l’últim tram de la reforma de la Carretera de Granollers. Culminarà així un procés d’obres que han convertit el tram central de la Carretera en zona de vianants, en un procés que aquest any s’estendrà a altres punts.


El 9 Nou
14/01/2010

La reforma del centre de Granollers entra en la darrera fase amb l’expansió de les obres cap a la plaça Perpinyà. Bona part d’aquest espai ha quedat tancat aquesta setmana al pas de vianants. Aquest dijous els operaris ja treballaven per retirar el mobiliari urbà de la plaça, un pas previ a l’inici de les obres per aixecar el paviment actual.

Paral·lelament, han començat les feines per formigonar la cruïlla del carrer Anselm Clavé amb els carrers Sant Roc i Agustí Vinyamata. Després, s’hi començarà a col·locar el nou paviment.
En els propers dies, també es posarà la capa de formigó al centre de la plaça Maluquer i Salvador. Això permetrà obrir aquest espai al pas dels vianants i començar a treballar en la reforma de la part exterior de la plaça, la que toca als edificis. A més, en unes setmanes, les obres s’expandiran al centre del carrer Anselm Clavé en el tram que queda entre la plaça Maluquer i la plaça Perpinyà.

Les obres segueixen els terminis previstos i l’Ajuntament calcula que s’acabaran al mes de juliol. “Les diverses fases s’han anat començant quan estava previst i això ens ha permès evitar els endarreriments”, comenta el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps. Amb la reforma de la carretera i de les places de la Corona, Maluquer i Salvador i Lluís Perpinyà, la ciutat de Granollers arribarà a tenir un espai continu de 33.000 metres quadrats destinat només a vianants o amb prioritat de pas per a les persones que van a peu. Les darreres actuacions fetes –la reforma dels carrers Nou, Museu, Josep Umbert, Palaudàries, Lleó, Comtes de Bell-lloc, Barcelona a més de la carretera– han permès doblar l’espai continu destinat a vianants, que abans era de 15.000 metres quadrats. Als 33.000 metres quadrats per a vianants que s’assoliran al juliol, s’hi hauran d’afegir altres actuacions com la reforma del carrer Francesc Tarafa, que aquest mateix 2010 es convertirà en una via de plataforma única amb prioritat de pas per a vianants.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 507 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't