L’Ajuntament de Granollers ha presentat l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC), que permet fer tràmits i consultes municipals per internet. Per poder-hi accedir, només és necessari disposar d’un ordinador amb internet i de certificat digital (DNI electrònic, IdCat o els que espedeixen la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o la Cambra de Comerç). De moment, a través d’aquesta oficina virtual ja es pot fer una instància, sol·licitar un volant d’empadronament, o obtenir el duplicat d’un rebut. En fases posteriors els tràmits possibles s’aniran incrementant.
Aquesta nova eina administrativa també possibilita que els usuaris rebin informació municipal per SMS. A través d’aquest sistema es podrà informar d’actuacions sobre determants tràmits, com comunicar concessions de beca o el càrrec en compte d’un rebut domiciliat, per citar alguns exemples.
La presentació de l’oficina virtual ha coincidit amb un conveni amb el Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya que permet adreçar per mitjans telemàtics les notificacions oficials dels actes i resolucions administratives a les persones interessades que ho demanin. Per a l’Ajuntament de Granollers, aquestes notificacions electròniques suposen un estalvi de temps i de mitjans. Per als ciutadans suposa un guany en immediatesa en la recepció de la notificació.
{{ comment.text }}