Granollers fa créixer les zones de vianants als carrers Lliri i Catalunya

Granollers tirarà endavant aquests propers mesos les obres de reforma del carrer del Lliri, entre l’avinguda Sant Esteve i la plaça de la Corona, del carrer Sant Josep de Calassanç, entre el carrer del Lliri i el carrer Josep Umbert, i del carrer Catalunya, entre Muralla i Torras i Bages.


El 9 Nou
01/09/2014

Amb les obres, aquests carrers passaran a ser de plataforma única. Es reurbanitzaran seguint el model iniciat a Comtes de Bell-lloc –dues franges d’asfalt amb paviment de peces de formigó als laterals i a l’eix central on es recull l’aigua de la pluja– que després es va fer servir a Josep Umbert o Guayaquil. Amb tot, continuaran oberts al trànsit, tot i que ara ja és molt reduït perquè s’han anat eliminant les places d’aparcament de zona blava.

L’objectiu de l’Ajuntament “és consolidar la taca” de carrers del centre de la ciutat amb preferència de pas per als vianants, explica el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps. I, al mateix temps, facilitar-hi l’accés a peu. “L’illa de vianants no ha de ser una illa. Ha de ser com un sol que té un centre potent però que necessita unes connexions que facilitin l’accés a aquest espai des de les zones del voltant”. “La prioritat ha de ser actuar en els carrers on hi ha voreres molt estretes”, afegeix.

Abans, ja s’havien fet altres operacions amb aquest mateix objectiu. L’ampliació de la vorera del carrer Sant Josep, entre Roger de Flor i Princesa, n’és un exemple. També la reurbanització de Josep Umbert i Francesc Tarafa i, fins i tot, la reforma del carrer Girona. En tots els casos, assegura Camps, aquestes obres també comporten “una millora de la qualitat de vida per les persones que hi viuen”.

Seguint la mateixa finalitat, l’Ajuntament també treballa el projecte de renovació del carrer Marià Sans. Camps alerta que aquesta és “una operació més costosa” perquè també s’ha d’actuar en la renovació de serveis com la xarxa de clavegueram. A més, està condicionat pels plans que pugui tenir el Departament de Salut per al solar de l’antiga Policlínica. Camps indica que no tindria sentit reformar-lo si, al cap de poc temps, s’hi ha de construir un nou equipament sanitari perquè el pas de vehicles derivats de l’obra el podria malmetre. També hi ha projecte per al carrer Ricomà, a la banda sud del centre històric, fins a Prat de la Riba. “La realitat d’aquest carrer és diferent segons el tram”. A més, els tècnics avancen en la planificació de la reforma del carrer Corró, entre Torras i Bages i el carrer València. Un altre dels carrers on s’ha de reflexionar, assegura el regidor d’Obres i Projectes, és el carrer Ponent, en el tram entre Verge de Núria i Torras i Bages. “No vol dir treure aparcament però és un carrer més ample i hem d’analitzar què hi podem fer”.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 893 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't