Granollers mou aparcaments del carrer Marie Curie per fer reduir la velocitat als vehicles

Granollers ha desplaçat part dels aparcaments del carrer Marie Curie, al Pla de Baix, per aconseguir reduir la velocitat a la qual circulen els vehicles que passen per aquest vial, que de vegades ho fan a velocitats elevades, sobretot a les nits i a les hores de poc trànsit dels caps de setmana.

El 9 Nou
31/12/2015

En concret, els aparcaments que hi ha en una de les tres illes s’han situat a tocar de la vorera de la banda de la rambla central en lloc de la vorera que dóna als habitatges, com fins ara. D’aquesta manera, els vehicles que entren a Marie Curie en qualsevol dels dos sentits no tenen la sensació visual d’una recta llarga. Aquest canvi obliga els conductors a fer dues esses al llarg de carrer i, per tant, es pretén aconseguir que circulin a velocitats més reduïdes.

L’Ajuntament ha tirat endavant aquest canvi a partir de les converses amb alguns veïns de la zona que es queixaven per la velocitat a la qual hi passen alguns conductors. La modificació s’ha fet només canviant la senyalització vertical i les marques viàries de la calçada, sense haver de fer cap obra. Alguns veïns, però, consideren que el desplaçament de part dels aparcaments representa un risc afegit perquè, després d’aparcar, els obliga a travessar el carrer per accedir a casa seva.

Marie Curie és un carrer força transitat. Bona part del trànsit, però, és de pas i el fa servir com a alternativa a la ronda Sud de la ciutat. Tant en sentit la Roca com en sentit Vilanova i Vallromanes, cap al sud, la circulació per aquest carrer permet saltar-se la cruïlla regulada per semàfors entre la Ronda Sud i el carrer Francesc Macià. Quan el vial es va obrir al trànsit, tenia dos carrils per sentit. Ja per reduir la velocitat dels conductors, s’hi van col·locar ressalts però això va generar queixes dels veïns pel soroll que feien els vehicles. Finalment, es va decidir suprimir un carril en cada sentit i posar-hi aparcament. A més, es va deixar espai lliure als metres previs als passos de vianants per afavorir la visibilitat i donar més seguretat a l’hora de travessar. Ara es fa un pas més canviant de banda part de les places per trencar la visió de recta.

En un futur, la construcció de les calçades laterals de l’AP-7 entre Granollers i Cardedeu ha d’eliminar bona part del trànsit de pas que ara entra fins a Granollers per seguir en direcció a la Roca i Cardedeu com a alternativa gratuïta a l’autopista de peatge. Això ha de permetre que el carrer tingui un ús més veïnal.

ALTRES EXEMPLES

No és el primer cop que l’Ajuntament de Granollers mou aparcaments per pacificar el trànsit en alguns carrers de la ciutat. Es va aplicar en alguns vials de Tres Torres, a l’entorn de l’ambulatori de Sant Miquel, aprofitant que es retirava l’aparcament alternatiu cada 15 dies a una banda del carrer. També es va fer al llarg de tot el carrer Ricomà, abans de fer el tall de trànsit definitiu del tram entre Príncep de Viana i Isabel de Villena.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 889 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't