Granollers, però, descarta quedar-se amb les bicicletes de la capital d’Osona, que són exactament iguals que les que hi ha als carrers de Granollers des del setembre de 2009. L’Ajuntament de Vic planteja com a opcions la venda però també la cessió de les bicicletes.
La capital vallesana disposa d’una setantena de bicicletes, tot i que mai han estat totes al carrer de forma simultània. De fet, el servei ha funcionat sempre amb entre 20 o 30 bicis repartides en 12 estacions diferents. Aquest divendres, n’hi havia només 16. Les setanta bicicletes de Granollers i les estacions per fer-les funcionar es van aconseguir a través d’una subvenció de l’Institut Català de l’Energia (Icaen) per provar la implantació d’un sistema de lloguer de bicicletes públiques a la ciutat.
La realitat és que l’ús que es fa de l’Ambicia’t és molt reduït. Segons les dades que donava l’Ajuntament l’any passat, hi havia una trentena d’usos cada dia. De fet, el govern municipal encara no ha decidit què farà amb el servei. L’estiu de l’any passat ja admetien públicament que el servei de préstec de bicicletes no havia sortit bé. “Hi ha coses que no surten bé i aquesta no ho ha fet”, reconeixia aleshores el regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia.
{{ comment.text }}