Granollers Pedala proposa limitar la velocitat dels cotxes a 30 km/h

Granollers Pedala proposa que es limiti la velocitat màxima permesa als vehicles a 30 quilòmetres per hora a tots els carrers del nucli urbà de la ciutat excepte a les vies que tenen la consideració de principals i per on es canalitza bona part del trànsit rodat.


El 9 Nou
25/12/2015

L’entitat entén que això facilitaria que moltes més persones s’atrevissin a fer servir la bicicleta per moure’s per la ciutat.

En un acte aquest dimecres al vespre al restaurant Anònims, Granollers Pedala va exposar tres idees prioritàries que facilitarien els desplaçaments en bicicleta per la ciutat i que consideren que podrien estar aplicades en un any. La principal és la creació de dos grans itineraris que travessin la ciutat de sud a nord, un a cada banda de l’eix de l’antiga carretera de Ribes. Per fer-los, aquesta associació proposa aplicar mesures per facilitar la convivència de la bicicleta i el cotxe. Això passa per la senyalització de ciclocarrers (carrers d’un sentit o d’un sol carril per sentit amb espai compartit per a cotxes i bicis) o ciclocarrils (carrils compartits en vials on hi ha més d’un carril per sentit per als vehicles). “Són actuacions que no tenen un cost econòmic molt important i que, en un any, podrien estar a punt”. Es tractaria de col·locar senyalització horitzontal i vertical, fer alguns canvis en els punts d’espera del vehicles, canviar algun sentit de circulació o instal·lar o adaptar alguns semàfors –coordinats amb els existents– en els punts de creuament amb els grans eixos transversals com la ronda Sud o Francesc Ribas i Ramon Llull.

A banda, Granollers Pedala també traslladarà a l’Ajuntament la necessitat de crear aparcaments residencials al carrer a partir de la demanda que hi pugui haver en zones concretes. Es proposa la instal·lació d’uns mòduls metàl·lics que ocupen una plaça d’aparcament i que permeten guardar amb seguretat vuit bicicletes compartides entre veïns. “En zones residencials o en edificis alts hi ha dificultats per poder tenir la bicicleta a casa”, va comentar Benjamí Aguilar, de Granollers Pedala. Una altra proposta passa per crear aparcaments segurs. Per una banda, es creu prioritari fer-ho dins de les escoles i dels instituts. “És estratègic. Si els nois creixen amb la possibilitat d’anar amb bicicleta això és el futur”.

També a les estacions de tren. A banda, l’entitat considera que calen més llocs per poder deixar la bicicleta al centre per facilitar fer gestions i que cal treballar perquè els aparcaments soterrats ofereixin la possibilitat de llogar un espai “per un 10% del cost que té un lloguer d’una plaça de cotxe”. Per Aguilar, no cal esperar a la revisió del pla de mobilitat per avançar. “Granollers, tot i tenir bones condicions perquè és una ciutat plana, ha suspès en mobilitat en bicicleta. De les propostes del pla, només se n’ha complert una”.

ACOMPANYAMENTS

A partir del gener, Granollers Pedala farà que membres de l’entitat que fan servir habitualment la bicicleta per moure’s per la ciutat puguin acompanyar persones que voldrien fer-ho però que els fa por moure’s per la ciutat sobre dues rodes. L’objectiu és ajudar-los a identificar i fixar itineraris segurs fora dels eixos on hi ha més volum de vehicles. “És una manera d’accelerar el procés d’aprenentatge”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 78 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't