L’acord estableix que l’Ajuntament de Granollers redactarà en el termini màxim de sis mesos el pla de millora urbanística d’aquest sector. Es farà de manera coordinada amb l’Adif que designarà un participant per intervenir en el procés. El consistori també farà amb caràcter prioritari la tramitació necessària per a l’aprovació del pla de millora urbana.
Segons han explicat des de l’Adif, l’acord demostra l’interès dels dos organismes de desenvolupar aquesta operació. De fet, l’Ajuntament i l’Adif ja van pactar durant la primavera que el cobriment de les vies es faria en dues fases. El primer tram, entre Josep Umbert i Agustí Vinyamata, té un cost de 15,7 milions d’euros. Per finançar l’operació de cobriment, que ha de pagar l’Adif, es farà un concurs per la cessió a l’empresa que faci les obres dels terrenys propietat de l’Adif que hi ha al costat del carrer Esteve Terrades. L’empresa que faci el cobriment de les vies obtindrà la propietat d’aquest solar on podrà construir habitatges, segons el què estableix el pla general de Granollers.
Aquesta primera fase inclou una inversió addicional de 6,8 milions d’euros en obres complementàries per a la reposició i trasllat d’instal•lacions ferroviàries entre les quals hi ha treballs a les obres de la línia de rodalia que inclouen la construcció de noves vies o el trasllat de la base de manteniment actual.
La segona fase, que no té data, va des del pont d’Agustí Vinyamata fins al pont de la carretera de Cardedeu. En aquest cas, el cobriment de les vies té un pressupost de 25,1 milions que pagarà, en part, l’Adif.
{{ comment.text }}