Segons Albert Camps, regidor d’Obres i Projectes, s’ha certificat que el nou paviment suporta el pas de vehicles i, al mateix temps, no complica en excés el procés d’instal·lació. “Hem vist que funciona bé i, en principi, l’opció serà aquesta. Si no hagués anat bé, ho hauríem descartat”, diu.
En un primer moment, s’havia previst reformar el carrer Ricomà seguint el model aplicat a Comtes de Bell-lloc i en d’altres carrers del centre històric: dues franges laterals de peces de formigó amb dues franges asfaltades al centre i una rigola central per la recollida de la pluja. La redacció del projecte haurà de determinar si el canvi del tipus de paviment implica un increment de costos assumible.
De moment, però, sí que és clar que l’Ajuntament executarà tota la reforma del carrer Ricomà en una sola fase i no en dues com s’havia previst inicialment. Per tant, l’obra es farà de cop fins a la cruïlla amb el carrer Navarra incloent, també, el tram d’Isabel de Villena fins al carrer Sant Jaume.
El govern municipal treballa per tancar el projecte abans de l’estiu i poder iniciar el procés de licitació de l’actuació. Està previst que els treballs comencin entre octubre i novembre.
Després de fer aquesta obra, Camps diu que caldrà reflexionar sobre com es dóna continuïtat al tram entre Navarra i Prat de la Riba, on hi ha un pas més important de vehicles. També de Prat de la Riba cap al sud per convertir aquest eix en una via pacificada per als vianants que uneixi el sud i el centre de la ciutat.
{{ comment.text }}