Granollers retalla el bus urbà per estalviar 10.000 euros al mes

L’Ajuntament de Granollers retallarà el servei d’autobús urbà a partir de l’1 d’octubre amb l’objectiu d’estalviar uns 30.000 euros d’aquí a final d’any (uns 10.000 euros al mes).

El 9 Nou
25/09/2012

D’aquesta manera, es vol frenar l’augment del dèficit del servei derivat de la caiguda –per sobre del previst– del nombre de passatgers i de la reducció de les subvencions que arriben dels governs de la Generalitat i l’Estat. Aquesta retallada, que ja ha estat pactada amb els ajuntaments de les Franqueses, la Roca i Canovelles, la va anunciar l’alcalde Josep Mayoral (PSC) dimarts passat en el ple sobre l’estat de la ciutat a partir d’un comentari d’ICV-EUiA. Serà aprovada oficialment en el ple de dimarts que ve.

Segons ha concretat a EL 9 NOU el regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia (PSC), a partir de l’1 d’octubre deixaran de circular les dues primeres expedicions del matí i la última de la nit de les línies L1 (Can Gili-Hospital-La Torreta), de la L21 (Can Bassa-Can Mònic) i de la L22 (Can Bassa-Bellavista). Són expedicions “amb molt pocs usuaris, amb mitjanes d’entre dos i cinc passatgers”, explica Segovia.

L’altra retallada serà en la freqüència de pas de la L1 que retornarà als 30 minuts entre expedició i expedició. En els darrers anys, aquesta línia ha tingut una freqüència de 20 minuts. No hi haurà canvis a la línia L3 que uneix la plaça Europa amb l’estació de França. Tampoc es modifica l’horari de la L20 (que va de Can Bassa a Can Mònic i Bellavista) que funciona els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any i els festius de l’agost. “Hem intentat perjudicar el mínim nombre de persones. Dol adoptar aquestes mesures i a ningú li agrada però s’ha d’intentar no posar en risc el servei”.

L’Ajuntament va preveure per aquest 2012 una caiguda del 4% en el nombre de passatgers derivada de l’impacte de la crisi i de l’increment de preu del bitllet senzill, que ara costa 2 euros. Els primers mesos de l’any la davallada oscil·lava entre el 3,5 i el 5%. A partir de maig, però, s’accentua i es mou entre el 8 i el 12%. La pèrdua mitjana a final d’agost era del 9,3%. En nombre absoluts són uns 81.000 passatgers, dels 881.000 viatgers dels vuit primers mesos de 2011 als gairebé 800.000 d’enguany. Tot l’any passat el bus urbà va transportar 1.341.000 passatgers. La xifra ha anat caient des del màxim històric de 2008 amb 1.401.000 bitllets validats.

Segons Segovia, aquestes dades fan preveure que es tanqui l’any amb 123.000 euros menys d’ingressos (de 1.070.000 euros de l’any passat a uns 940.000 euros). Davant d’aquesta situació, la comissió de seguiment del transport urbà, formada pels alcaldes dels quatre ajuntaments, va decidir aplicar la reducció del servei, que es traduirà en un estalvi d’uns 30.000 euros. L’autobús urbà costa 2,1 milions als ajuntaments. Els ingressos són de 1,08 milions. La retallada s’afegeix a la que ja es va fer el febrer de 2010 quan l’Ajuntament va decidir suprimir la L4 que arribava fins als polígons Font del Ràdium, Jordi Camp i Coll de la Manya. Tenia 3,5 viatgers per expedició de mitjana.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 389 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't